Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

I
- Każdy biorący udział w SMS-owych konkursach może sam zorientować się, jaka jest cena SMS-a - na podstawie jego numeru. Jeżeli numer zaczyna się od cyfry 7, to ceną będzie druga cyfra (należy do niej doliczyć 22 proc. VAT). Jeżeli natomiast numer SMS-a zaczyna się od cyfry 9, to lepiej od razu zrezygnować z jego wysłania, gdyż cena to dwie następne cyfry, co oznacza, że zapłacimy za niego kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt złotych.

- Zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - sprzedawca, u którego kupiliśmy towar, odpowiada za jego niezgodność z umową (czyli np. wadę), jeśli została wykryta przed upływem 2 lat od kupna. W przypadku sprzedaży rzeczy używanej (np. w komisie), za zgodą obu stron, termin odpowiedzialności sprzedawcy może zostać ograniczony, jednak nie może być on krótszy niż rok.

- Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub na próbę oraz sprzedaży towaru za cenę powyżej 2 tys. zł sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy.

- Konsument ma prawo zareklamowania wady (niezgodności z umową) stwierdzonej w nabytym po obniżonej cenie towarze, pod warunkiem jednak, że nie jest to ta wada, ze względu na którą dany towar został przeceniony. Nie przysługuje mu natomiast prawo złożenia reklamacji na wadę, która była widoczna w momencie zakupu lub o której został poinformowany przed dokonaniem transakcji.

- Niedostarczenie faktury za telefon, prąd lub gaz nie zwalnia konsumenta z obowiązku zapłacenia za świadczone usługi. Jeśli faktura nie nadeszła w terminie, należy się o nią upomnieć u usługodawcy.

- Konsumenci korzystający z ofert "last minute" nie są pozbawieni możliwości składania reklamacji w przypadku niedotrzymania warunków umowy przez przedsiębiorcę. Promocyjna oferta, która zazwyczaj jest dużo tańsza, nie wyklucza odpowiedzialności przedsiębiorcy za jej zgodność z umową.

- Bezpłatna Infolinia Konsumencka, w której można uzyskać porady prawne i informacje, czynna jest w dni powszednie w godzinach 9-17, pod numerem telefonu 800-007-707. Porad udziela Federacja Konsumentów. (I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski