Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

I
- Skargi na niesłuszne posądzenie lub niegrzeczne zachowanie pracownika ochrony sklepu można składać do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Zezwoleń i Koncesji, ul. Domaniewska 36/38, 02-672 Warszawa. W przypadkach, gdy ochrona przekroczyła swoje uprawnienia, departament może nawet cofnąć koncesję firmie, która zatrudnia takiego pracownika.

- Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego pojęcie wady towaru zastąpiła pojęciem niezgodność towaru z umową. Obecnie towar zgodny z umową to nie tylko towar bez wady, ale także np. odpowiadający zapewnieniom sprzedawcy czy producenta, "wyrażonym w oznakowaniu towaru lub reklamie".

- Jeśli towar jest niezgodny z umową (wadliwy lub niemający takich cech, o jakich zapewniał sprzedawca), kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę. Sprzedawca ma wówczas obowiązek zwrotu poniesionych przez konsumenta kosztów demontażu, robocizny, materiałów, ponownego zamontowania i uruchomienia, a także kosztów ewentualnego transportu towaru do naprawy i z powrotem.

- Gdy w trakcie zakupów stwierdzimy, że dana placówka pozostaje na bakier z wymogami higieny (np. ma lepiące się od brudu koszyki) - najlepiej interweniować bezpośrednio w sklepie, gdyż - zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie higieny środków spożywczych - za brak właściwych warunków sanitarno-higienicznych w sklepie odpowiada jego właściciel i to właśnie do niego należy zgłaszać wszelkie uwagi.

- Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (np. na wycieczce, pielgrzymce, pokazie, u siebie w domu itp.), może od niej odstąpić bez podania przyczyn oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, składając w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy stosowne oświadczenie na piśmie. Możliwość taką daje mu Ustawa "o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny".

- Wpłacając zadatek lub zaliczkę, określmy zawsze - czy dokonujemy wpłaty zaliczki, czy też zadatku. Na wpłaconą kwotę zawsze powinniśmy otrzymać pokwitowanie. (I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski