Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Jeżeli wykupiliśmy wczasy z zakwaterowaniem w hotelu 3-gwiazdkowym, a na miejscu trafiliśmy do hotelu, który miał o gwiazdkę mniej i oferował warunki poniżej naszych oczekiwań - możemy się domagać odszkodowania od organizatora turystyki. Nie wywiązał się on bowiem należycie z zawartej umowy.

Chcąc uzyskać odszkodowanie, należy złożyć do przedsiębiorcy pisemną reklamację i zażądać zwrotu części ceny wycieczki. Przy ustalaniu kwoty obniżki można posiłkować się tzw. "Kartą Frankfurcką". To dokument, który określa, jakiej wielkości odszkodowania (za konkretne uchybienie) może domagać się klient w razie, gdy biuro podróży nie wywiąże się z wcześniejszych ustaleń. Organizator turystyki ma 30 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeśli nie odniesie się w tym terminie do reklamacji - uważa się, że uznał ją za uzasadnioną. Wtedy konsument powinien wezwać przedsiębiorcę do zwrotu kwoty pieniężnej w określonym przez siebie terminie.

* Konsument ma prawo oczekiwać, że na rynku znajdują się tylko bezpieczne produkty.

* Konsument ma prawo żądać, by obietnice składane przez sprzedawcę lub usługodawcę przed zawarciem umowy (np. w reklamie) były spełnione.

* Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej udziela informacji i porad związanych z usługami telekomunikacyjnymi i pocztowymi - tel. 801-900-853 lub 22 534-91-74.

* Rzecznik Ubezpieczonych udziela informacji i porad pod numerem telefonu 22 333-73-26 (-27).

* Reklamacje zawsze składajmy na piśmie - to ważny dowód działań i zabezpieczenie interesu konsumenta.

* Spór konsumenta z bankiem może rozstrzygnąć Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich. Pod numerem tel. 22 486-84-00 można się dowiedzieć, jak złożyć wniosek do arbitra. Arbiter Bankowy nie udziela jednak porad konsumentom.

* Na każdym produkcie włókienniczym musi znaleźć się informacja, z czego został wytworzony. A Sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć kupionej przez konsumenta rzeczy, jeśli nie posiada ona żadnej wady i jest zgodna z zawartą umową.

* Jeśli do produktu była dołączona etykieta, zachowaj ją. Najlepiej trzymać ją razem z paragonem, który jest podstawą do reklamacji. W razie potrzeby, mając jedno i drugie, będzie łatwiej wykazać swoje racje.

* Zanim kupimy ubranka dla dzieci, sprawdźmy, czy są bezpieczne. Oglądnijmy dokładnie: czy są dobrze zszyte, czy nie mają niebezpiecznych ściągaczy, sznurków, pasków itp., które mogłyby okręcić się dziecku wokół szyi, również - czy nie mają luźno przyszytych małych elementów, ozdób, które dzieci mogą urwać.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski