Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Na życzenie pasażera przewoźnicy kolejowi, sprzedawcy biletów i biura podróży muszą poinformować niepełnosprawnych pasażerów o ułatwieniach dla nich, warunkach korzystania z wagonów pasażerskich i udogodnieniach dostępnych w pociągu.

* Niezależnie od stopnia niepełnosprawności lub grupy inwalidzkiej, osoby o ograniczonej sprawności ruchowej mają mieć możliwość podróżowania bez żadnych trudności. Zakup biletów i dokonanie rezerwacji nie są obarczone dodatkowymi opłatami. Przewoźnicy kolejowi i zarządcy stacji mają obowiązek udzielania pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej pomocy przy wsiadaniu do pociągu. W tym celu pasażer musi skontaktować się z przewoźnikiem co najmniej 48 godzin przed planowanym odjazdem pociągu i poinformować za pomocą wskazanego przez przewoźnika środka komunikacji (np. telefonicznie, mailowo) o takiej potrzebie. Pasażer powinien otrzymać także wszelką pomoc na stacjach przesiadkowych oraz na stacji docelowej.

* Etykieta i instrukcja obsługi muszą zawierać informacje w języku polskim.

* Jeśli chcemy mieć kartę kredytową, wcale nie musimy korzystać z oferty banku, w którym posiadamy konto. Warto sprawdzić, czy inne banki nie oferują lepszych warunków, np. niższego oprocentowania i dłuższych terminów spłaty zadłużenia. Konsument ma prawo dokładnie zapoznać się z warunkami proponowanej umowy. Przestudiujmy je! Od umowy o kartę płatniczą można odstąpić w terminie 14 dni od otrzymania pierwszej karty - pod warunkiem, że nie dokonało się tą kartą żadnej operacji.

* Reklamację można złożyć, jeżeli kupiło się towar, który: jest wadliwy, nie nadaje się do tego, do czego z reguły jest używany, nie ma właściwości, o których zapewniał sprzedawca lub reklama, jest niekompletny.

* Studenci i słuchacze mają prawo dochodzić odszkodowania za nienależyte kształcenie przez szkołę. Może się tak dziać, gdy np. nie odbyła się część planowanych zajęć, w danej uczelni został zlikwidowany kierunek kształcenia czy nie dotrzymano standardów nauczania - kadra nauczycielska nie miała odpowiednich kwalifikacji. Odszkodowanie się należy, jeśli to szkoła czy uczelnia ponosi odpowiedzialność za te sytuacje, gdy to ona nienależycie wykonywała swoje zobowiązania wobec uczniów. Szkoła nie może natomiast gwarantować studentowi wyników nauki - np. odpowiedniej średniej ocen czy przyszłego powodzenia na rynku pracy - i z tego jej nie możemy rozliczać.

* Jeżeli kupiony towar jest niezgodny z umową, konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać od sprzedawcy jego naprawy lub wymiany.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski