Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Jeśli przymierzamy się do zakupów w sieci, internetowa porównywarka cenowa nie powinna być jedynym miejscem, z którego zaczerpniemy wiedzę o właściwościach towaru.

W regulaminach porównywarek można znaleźć zastrzeżenia, że usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opisy towarów, a nawet za aktualność cen. Specyfikacje i aktualne ceny należy zawsze sprawdzać bezpośrednio na stronie potencjalnego sprzedawcy.

* Na naszą reklamację sprzedawca musi odpowiedzieć w terminie dwóch tygodni, a jeżeli tego nie uczyni, jest to równoznaczne z uznaniem naszego żądania. Należy pamiętać, że nie oznacza to, iż w tym terminie ma on naprawić lub wymienić towar — a tylko powiadomić składającego reklamację. Terminu na naprawę przepisy nie określają, mówią tylko, że powinno to zostać zrobione "w odpowiednim czasie".

* Jeśli konserwujesz ubranie niezgodnie z instrukcją, tracisz prawo do reklamacji.

* Uprawnienia konsumenckie nie są takie same w różnych krajach, nawet w Unii Europejskiej. Różne są np. terminy, jakie konsumenci mają na odstąpienie od umowy w przypadku zakupów na odległość (np. przez internet). W niektórych państwach ma się tylko siedem dni do namysłu, w innych można podjąć decyzję nawet w ciągu 14 dni. W Polsce można odstąpić od umowy na odległość, bez podawania powodu, w terminie 10-dniowym. Informacje o terminach w innych państwach UE znajdziemy korzystając ze strony internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego (www.konsument.gov.pl), gdzie są linki do centrów zagranicznych.

* Infolinia Konsumencka udziela bezpłatnych porad prawnych i informacji pod numerem telefonu 800-007-707 w dni powszednie w godzinach 9 - 17 (połączenie bezpłatne).

* Do sądów konsumenckich, które działają przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej, możemy kierować sprawy, w których wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 tys. złotych.

* Przewoźnik lotniczy ma obowiązek zapewnić, aby wyciągi z najważniejszych przepisów regulujących odpowiedzialność z tytułu przewozu pasażerów i ich bagażu (w tym między innymi określenie czasu przewidzianego na wypłacenie odszkodowania czy informacja o możliwości ubezpieczenia bagażu) zostały udostępnione pasażerom we wszystkich punktach sprzedaży biletów, łącznie ze sprzedażą za pośrednictwem telefonu lub internetu.

* Wszystkie informacje, kierowane do pasażerów odnośnie przewozów krajowych, muszą być podawane przez przewoźnika w języku polskim.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski