Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Towar żywnościowy można reklamować w terminie 3 dni od dnia otwarcia opakowania (oznakowanego terminem przydatności do spożycia lub datą minimalnej trwałości).

Zawiadomienie o stwierdzeniu niezgodności z umową powinno nastąpić nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu przydatności do spożycia. Reklamować można również produkty sprzedawane luzem - w terminie 3 dni od momentu zakupu.

* Organizator turystyki może podwyższyć cenę wycieczki tylko jeśli umowa przewiduje taką możliwość i jedynie w określonych w przepisach przypadkach (m.in. gdy wzrosną kursy walut), nie później jednak niż na 20 dni przed datą wyjazdu. Postanowienia umowy, które są mniej korzystne dla konsumenta niż przepisy ustawy o usługach turystycznych, są nieważne.

Jeżeli organizator turystyki, mimo przedstawienia mu odpowiednich argumentów, wciąż domaga się wpłaty dodatkowych pieniędzy i grozi zerwaniem umowy, konsument może zwrócić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Rzecznik wystosuje swoje stanowisko i skontaktuje się z organizatorem turystyki, by nakłonić go do trzymania się przepisów. Innym sposobem jest wpłacenie żądanej kwoty, jednak z tzw. zastrzeżeniem zwrotu.

Wyrażenie "z zastrzeżeniem zwrotu" najlepiej wtedy umieścić w tytule wpłaty lub na pokwitowaniu. Uprawnia ono konsumenta do żądania zwrotu wpłaconej sumy w późniejszym terminie, np. po powrocie z imprezy turystycznej. Ostatnią możliwością jest odstąpienie od umowy i zażądanie natychmiastowego zwrotu wpłaconych pieniędzy. Jeśli w związku ze zmianą umowy, a w efekcie jej rozwiązaniem konsument poniósłby szkodę, organizator turystyki ponosi również odpowiedzialność odszkodowawczą.

* Jeśli zamierzamy wziąć udział w aukcji internetowej, upewnijmy się, czy osoba oferująca towar jest wiarygodna. W tym celu należy m.in. przeczytać komentarze dotyczące tego sprzedawcy i opinie pojawiające się na forum w witrynie internetowej organizatora aukcji, a także sprawdzić ile i jakiej wartości towary sprzedawał dotychczas.

* Wymiana nieużywanego towaru na inny lub też przyjęcie jego zwrotu to tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy.

Sklepy nie mają obowiązku wywieszania informacji, że nie przyjmują zwrotów.

* Zabronione są reklamy, które wprowadzają w błąd lub dezinformują konsumenta.

* Cena podawana konsumentowi na produkcie albo przez sprzedawcę czy usługodawcę jest ostateczną ceną produktu, zawierającą wszystkie podatki i obciążenia.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski