Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Jeśli po wykonaniu usługi remontowo-budowlanej ujawnią się jakieś wady, powinniśmy zażądać ich usunięcia, wyznaczając fachowcowi określony termin, z zagrożeniem, że po jego bezskutecznym upływie nie przyjmiemy naprawy i odstąpimy od umowy. Jeżeli usługodawca nie usunie wad czy usterek - możemy albo odstąpić od umowy (w przypadku, gdy wady są istotne), albo zażądać obniżenia ceny (jeśli wady są nieistotne).

* Przewoźnicy są zobowiązani podać do publicznej wiadomości zakres swojego działania, a zwłaszcza: adresy punktów odprawy (stacji kolejowych), sposób zawierania umowy przewozu, aktualny rozkład jazdy środków transportowych na wszystkich dworcach i przystankach w nim wymienionych, a także taryfy i cenniki. Informacje powinny być bieżąco aktualizowane.

* Podróżny ma prawo do bezproblemowego zakupu biletu, a przewoźnik powinien zapewnić przynajmniej jeden środek sprzedaży (np. kasa, biletomat). Jeżeli nabycie biletu w kasie lub automacie biletowym nie jest możliwe, podróżny powinien mieć możność zakupu biletu w pociągu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.

* Przewoźnik może nam odmówić przyjęcia jako przesyłki rzeczy, które ze względu na ich stan lub właściwości mogą ulec w czasie przewozu uszkodzeniu lub zniszczeniu. Odmowa jest też uzasadniona, jeśli brak wymaganego opakowania lub opakowanie jest niewystarczające. Ponadto przewoźnik może odmówić zabrania przesyłki, której załadowanie mogłoby opóźnić odjazd pociągu (np. z powodu dużych gabarytów ).

* Każda osoba obsługująca klientów w sklepie czy w supermarkecie jest sprzedawcą i ponosi odpowiedzialność za produkt i przekazywaną na jego temat informację.

* Lepiej nie płacić z góry za niewykonane usługi lub niedostarczone towary.

* Gdy kupujemy w sklepach wysyłkowych lub internetowych, przysługuje nam prawo do rzetelnej informacji m.in. o przedmiocie, jego cenie i wszelkich dodatkowych opłatach, jakie będą się wiązały z zakupem - np. cło i podatki, jeśli zamawiamy z zagranicy.

* Jeśli cena towaru na półce różni się od tej w gazetce reklamowej supermarketu, możemy domagać się produktu po cenie z gazetki. Musimy tylko zwrócić uwagę, czy w gazetce nie podano, że promocja obowiązuje w określonym terminie lub do wyczerpania zapasów. Może się okazać, że reklamowany towar już został sprzedany.

* Jeśli kupiliśmy wycieczkę po obniżonej cenie - tzw. first albo last minute - mamy możliwość składania reklamacji na takich samych zasadach jak w przypadku zapłacenia za usługę pełnej stawki.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski