Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Za rzeczy, które pasażer przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, przewoźnik kolejowy ponosi odpowiedzialność, jeżeli szkoda powstała z jego winy.

* Pasażer pociągu ma prawo przewieźć rower pod warunkiem, że jest on łatwy do przemieszczania, nie zakłóca to świadczenia danej usługi i umożliwia to tabor kolejowy.

* Przepisy nie dają obecnie możliwości zwrotu towaru pełnowartościowego zakupionego w tradycyjnym sklepie (inaczej jest przy zakupach w sklepie wysyłkowym lub internetowym). Przyjęcie nieużywanego towaru lub jego wymiana na inny to tylko dobra wola sprzedawcy. W części sklepów jest to praktykowane, można dokonać zwrotu w terminie kilku, a nawet 30 dni, o ile dostarczy się towar nieużywany (ubrania np. nienoszone i z nieodciętymi metkami) oraz okaże dowód zakupu, czyli paragon. Robiąc zakupy warto zapytać sprzedawcę o taką możliwość, najlepiej poprosić, by zgodę na ewentualny zwrot odnotował na paragonie.

* Płacąc za faktury dostarczane przez operatorów telefonii komórkowej musimy pilnować terminów wpłat, by uniknąć naliczenia odsetek za spóźnienie. Terminowe dokonanie płatności (np. przelewem bankowym, wpłatą na poczcie) oznacza, że w dniu określonym na fakturze należność powinna już znaleźć się na rachunku bankowym operatora komórkowego. Nie jest istotny dzień wpłaty, lecz dzień, w którym pieniądze trafią na konto usługodawcy. Dlatego też jeżeli np. płacimy na poczcie wieczorem ostatniego dnia terminu, nie jest możliwe terminowe uregulowanie należności z faktury i operator może nam naliczyć odsetki. Kwestię tę regulują przepisy, była ona też przedmiotem zainteresowania Sądu Najwyższego. Wyjątek od zasady stanowi tu sytuacja, gdy strony umowy postanowiły inaczej, jednak regulaminy operatorów ani umowy z konsumentami nie zawierają takich rozwiązań.

* Uwaga spam! Nie ufajmy e-mailom, które wyglądają, jakby wysłał je nasz bank, z prośbą o potwierdzenie danych, haseł, numerów PIN - przez e-mail czy na podanej stronie internetowej. Banki nigdy nie żądają podawania takich danych tą drogą. Jeśli mamy wątpliwości, skontaktujmy się ze swoim bankiem - koniecznie w inny niż wskazany w wiadomości sposób, np. przez telefon.

* Sprzedawca ma obowiązek zapewnić nam w miejscu sprzedaży warunki, które pozwalają na dokonanie wyboru towaru oraz sprawdzenie jego jakości, kompletności, jak też funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.

* Reklamację możemy zgłaszać wyłącznie wtedy, gdy produkt był używany zgodnie z instrukcją. Czytajmy więc uważnie informacje podawane na wszywce lub metce.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski