Warto zapamiętać

MM
* Od powodów przeceny zależy, czy możemy reklamować towar, który został przeceniony. Jeśli przecena dotyczyła towaru pełnowartościowego (np. sklep wyzbywał się go w ramach posezonowej wyprzedaży) - przysługują nam takie same uprawnienia, jak w przypadku towaru, który nie był przeceniony. Natomiast w przypadku, gdy sprzedawca obniżył cenę, ponieważ towar ma określoną wadę, o której przy dokonywaniu zakupu zostaliśmy poinformowani - nie mamy możliwości składania reklamacji w odniesieniu do tej konkretnej wady.

* Mamy prawo w ciągu 10 dni odstąpić od umowy zawartej z akwizytorem.

* Zgodnie z polskim prawem uczestnik imprezy turystycznej może reklamować nieudany wyjazd w terminie 30 dni od zakończenia imprezy. Reklamację można złożyć w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych. Najlepiej zrobić to w formie pisemnej. Organizator powinien ustosunkować się do naszej reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od dnia zakończenia imprezy lub złożenia skargi - gdy składana jest po zakończeniu imprezy. Po upływie tego terminu, w przypadku braku odpowiedzi ze strony przedsiębiorcy, reklamację uznaje się za pozytywnie rozpatrzoną.

* Konsument ma prawo oczekiwać, że na rynku znajdują się tylko bezpieczne produkty.

* Konsument ma prawo żądać, by obietnice składane przez sprzedawcę lub usługodawcę przed zawarciem umowy (np. w reklamie) zostały spełnione.

* Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej udziela informacji i porad związanych z usługami telekomunikacyjnymi i pocztowymi - tel. 801-900-853 lub 22 534-91-74.

* Rzecznik Ubezpieczonych udziela informacji i porad pod numerem telefonu 22 333-73-26 (-27).

* Reklamacje zawsze składajmy na piśmie - to ważny dowód działań i zabezpieczenie interesu konsumenta.

* Spór konsumenta z bankiem może rozstrzygnąć Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich. Pod numerem tel. 22 486-84-00 można się dowiedzieć, jak złożyć wniosek do arbitra. Arbiter Bankowy nie udziela jednak porad konsumentom.

* Na każdym produkcie włókienniczym musi znaleźć się informacja, z czego został wytworzony.

* Sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć kupionej przez konsumenta rzeczy, jeśli nie posiada ona żadnej wady i jest zgodna z zawartą umową.

* Jeśli do produktu była dołączona etykieta, zachowaj ją. Najlepiej trzymać ją razem z paragonem, który jest podstawą do reklamacji. W razie potrzeby, mając jedno i drugie, będzie łatwiej wykazać swoje racje.

(MM)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie