Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Podejrzenia, że jakiś produkt może być niebezpieczny, można zgłaszać do Inspekcji Handlowej. Takie zgłoszenia przyjmują również delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ponieważ to prezes UOKiK prowadzi postępowania związane z bezpieczeństwem produktów.

* Na życzenie pasażera przewoźnicy kolejowi, sprzedawcy biletów i biura podróży muszą poinformować niepełnosprawnych pasażerów o ułatwieniach dla nich, warunkach korzystania z wagonów pasażerskich i udogodnieniach dostępnych w pociągu.

* Niezależnie od stopnia niepełnosprawności lub grupy inwalidzkiej, osoby o ograniczonej sprawności ruchowej mają mieć możliwość podróżowania bez żadnych trudności. Zakup biletów i dokonanie rezerwacji nie są obarczone dodatkowymi opłatami. Przewoźnicy kolejowi i zarządcy stacji mają obowiązek udzielania pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej pomocy przy wsiadaniu do pociągu. W tym celu pasażer musi skontaktować się z przewoźnikiem co najmniej 48 godzin przed planowanym odjazdem pociągu i poinformować za pomocą wskazanego przez przewoźnika środka komunikacji (np. telefonicznie, mailowo) o takiej potrzebie. Pasażer powinien otrzymać także wszelką pomoc na stacjach przesiadkowych oraz na stacji docelowej.

* Zanim kupimy ubranka dla dzieci, sprawdźmy, czy są bezpieczne. Oglądnijmy dokładnie: czy są dobrze zszyte, czy nie mają niebezpiecznych ściągaczy, sznurków, pasków itp., które mogłyby okręcić się dziecku wokół szyi, również - czy nie mają luźno przyszytych małych elementów, ozdób, które dzieci mogą urwać.

* Etykieta i instrukcja obsługi muszą zawierać informacje w języku polskim.

* Jeśli chcemy mieć kartę kredytową, wcale nie musimy korzystać z oferty banku, w którym posiadamy konto. Warto sprawdzić, czy inne banki nie oferują lepszych warunków, np. niższego oprocentowania i dłuższych terminów spłaty zadłużenia. Konsument ma prawo dokładnie zapoznać się z warunkami proponowanej umowy. Przestudiujmy je! Od umowy o kartę płatniczą można odstąpić w terminie 14 dni od otrzymania pierwszej karty, pod warunkiem, że nie dokonało się nią żadnej operacji.

* Reklamację można złożyć, jeżeli kupiło się towar, który: jest wadliwy, nie nadaje się do tego, do czego z reguły jest używany, nie ma właściwości, o których zapewniał sprzedawca lub reklama, jest niekompletny.

* Infolinia Konsumencka udziela bezpłatnych porad prawnych i informacji pod numerem telefonu 800-007-707 w dni powszednie w godzinach 9 - 17 (połączenie bezpłatne).

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski