MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Przed rozpoczęciem imprezy turystycznej konsument powinien zostać poinformowany o szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia na obszarach, które zamierza odwiedzić oraz o możliwości ubezpieczenia z tym związanego. Powinien też otrzymać informację m.in. o planowanym czasie przejazdu, miejscu i czasie trwania postojów, także o połączeniach komunikacyjnych oraz miejscu przeznaczonym dla niego w środku transportu (np. kabina na statku, przedział sypialny w pociągu).

* Organizator wycieczki lub innej usługi turystycznej powinien jeszcze przed jej rozpoczęciem przekazać konsumentowi pisemną informację o tym, do kogo należy się zwrócić w razie jakichkolwiek problemów w trakcie imprezy. Powinniśmy poznać imię i nazwisko, adres i numer telefonu lokalnego przedstawiciela organizatora.

* Zgodnie z unijnymi przepisami supermarkety mają obowiązek podawania ceny jednostkowej produktów - za litr, kilogram. Ma nam to ułatwić porównanie cen i podjęcie decyzji, gdy mamy do wyboru różne opakowania danego produktu oferowanego przez różne firmy.

* Prezentując towar sprzedawca ma obowiązek udzielić jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji. Sprzedawcy i akwizytorzy tymczasem na różne sposoby przekonują nas do nabycia oferowanych produktów i bywa że w efekcie np. kupujemy produkt o mylącej nazwie. Działania, które wprowadzają w błąd i mogą wpływać na decyzje konsumenckie, są zakazane przez ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Osoba, która uważa, że została oszukana lub zmanipulowana, może żądać unieważnienia takiej umowy. Należy zwrócić się do sprzedawcy o zwrot pieniędzy, jednocześnie zwracając kupiony produkt. Oświadczenie, że uznajemy umowę za nieważną, z podaniem powodów, najlepiej złożyć sprzedawcy na piśmie. Jeśli nie będzie on chciał unieważnić umowy, można wystąpić na drogę sądową. Przed sądem to przedsiębiorca musi wykazać, że jego działanie nie było nieuczciwą praktyką rynkową.

* Gdy zwracamy bilet lotniczy kupiony przez internet (czyli w przypadku odstąpienia od umowy albo jej rozwiązania) przewoźnik może potrącić nam tzw. odstępne lub zwrócić należność po potrąceniu swoich kosztów. Dlaczego? Jeszcze przed wykonaniem usługi przewoźnicy ponoszą część kosztów i nie zawsze są je w stanie odzyskać w razie rezygnacji pasażera z przelotu.

* Przewoźnik lotniczy nie może odmówić przyjęcia rezerwacji na lot i zabrania na pokład z powodu niepełnosprawności lub ograniczonej zdolności ruchowej pasażera.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski