Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Gdzie można sprawdzić, czy zabawka albo inny produkt, który zamierzamy kupić, jest bezpieczny? Rejestr produktów niebezpiecznych - w wersji elektronicznej - można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl. Publiczny dostęp do niego jest bezpłatny. W rejestrze znajdziemy dane pozwalające na identyfikację produktu (najczęściej ze zdjęciami), informacje o rodzaju i zakresie zagrożeń, jakie wywołuje ten produkt, jak też np. o decyzji o wycofaniu produktu z rynku.

* Gdy kupujemy na licytacji internetowej, nie przysługuje nam prawo do zwrotu towaru, jakie mamy w przypadku innych umów zawieranych na odległość (więc np. przy kupowaniu w sklepie internetowym).

* Towar żywnościowy można reklamować w terminie 3 dni od dnia otwarcia opakowania (oznakowanego terminem przydatności do spożycia lub datą minimalnej trwałości). Zawiadomienie o stwierdzeniu niezgodności z umową powinno nastąpić nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu jego przydatności do spożycia. Reklamować można również produkty sprzedawane luzem - w terminie 3 dni od momentu zakupu.

* Organizator turystyki może podwyższyć cenę wycieczki tylko wtedy, gdy umowa przewiduje taką możliwość i w przypadkach określonych w przepisach (m.in. gdy wzrosną kursy walut), nie później jednak niż na 20 dni przed datą wyjazdu. Postanowienia umowy, które są mniej korzystne dla konsumenta niż przepisy ustawy o usługach turystycznych, są nieważne.

Jeżeli organizator turystyki, mimo przedstawienia mu odpowiednich argumentów, wciąż domaga się wpłaty dodatkowych pieniędzy i grozi zerwaniem umowy, konsument może zwrócić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Rzecznik wystosuje swoje stanowisko i skontaktuje się z organizatorem turystyki, by nakłonić go do trzymania się przepisów. Innym sposobem jest wpłacenie żądanej kwoty, jednak z tzw. zastrzeżeniem zwrotu. Wyrażenie "z zastrzeżeniem zwrotu" najlepiej umieścić w tytule wpłaty lub na pokwitowaniu. Uprawnia ono do żądania zwrotu wpłaconej sumy w późniejszym terminie, np. po powrocie z imprezy turystycznej. Ostatnią możliwością jest odstąpienie od umowy i zażądanie natychmiastowego zwrotu wpłaconych pieniędzy. Jeśli w związku ze zmianą umowy, a w efekcie jej rozwiązaniem konsument poniósłby szkodę, organizator turystyki ponosi również odpowiedzialność odszkodowawczą.

* Wymiana nieużywanego towaru na inny lub też przyjęcie jego zwrotu to tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy.

(MM)

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski