MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Jeśli zamierzamy wziąć udział w aukcji internetowej, upewnijmy się, czy osoba oferująca towar jest wiarygodna. W tym celu należy między innymi: przeczytać komentarze dotyczące tego sprzedawcy i opinie pojawiające się na forum w witrynie internetowej organizatora aukcji, jak też - sprawdzić ile i jakiej wartości towary sprzedawał dotychczas.

* Sklepy nie mają obowiązku wywieszania informacji, że nie przyjmują zwrotów.

* Zabronione są reklamy, które wprowadzają w błąd lub dezinformują konsumenta.

* Cena podawana konsumentowi na produkcie albo przez sprzedawcę czy usługodawcę jest ostateczną ceną produktu, zawierającą wszystkie podatki i obciążenia.

* Jeśli po wykonaniu usługi remontowo-budowlanej ujawnią się jakieś wady, powinniśmy zażądać ich usunięcia, wyznaczając fachowcowi określony termin, z zagrożeniem, że po jego bezskutecznym upływie nie przyjmiemy naprawy i odstąpimy od umowy. Jeżeli usługodawca nie usunie wad czy usterek - możemy albo odstąpić od umowy (w przypadku, gdy wady są istotne), albo zażądać obniżenia ceny (jeśli wady są nieistotne).

* Przewoźnicy są zobowiązani podać do publicznej wiadomości zakres swojego działania, a zwłaszcza: adresy punktów odprawy (stacji kolejowych), sposób zawierania umowy przewozu, aktualny rozkład jazdy środków transportowych na wszystkich dworcach i przystankach w nim wymienionych, a także taryfy i cenniki.

Informacje podawane przez przewoźnika powinny być na bieżąco aktualizowane.

* Podróżny ma prawo do bezproblemowego zakupu biletu, a przewoźnik powinien zapewnić przynajmniej jeden środek sprzedaży (np. kasa, biletomat). Jeżeli nabycie biletu w kasie lub automacie biletowym nie jest możliwe, podróżny powinien mieć możność zakupu biletu w pociągu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.

* Przewoźnik może nam odmówić przyjęcia jako przesyłki rzeczy, które ze względu na ich stan lub właściwości mogą ulec w czasie przewozu uszkodzeniu lub zniszczeniu. Odmowa jest też uzasadniona, jeśli brak wymaganego opakowania lub opakowanie jest niewystarczające. Ponadto przewoźnik może odmówić zabrania przesyłki, której załadowanie mogłoby opóźnić odjazd pociągu (na przykład z powodu dużych gabarytów).

* Lepiej nie płacić z góry za niewykonane usługi lub niedostarczone towary.

* Każda osoba obsługująca klientów w sklepie czy w supermarkecie jest sprzedawcą i ponosi odpowiedzialność za produkt, jaki i za przekazywaną na jego temat informację.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski