MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Gdy kupujemy w sklepach wysyłkowych lub internetowych, przysługuje nam prawo do rzetelnej informacji m.in. o przedmiocie, jego cenie i wszelkich dodatkowych opłatach, jakie będą się wiązały z zakupem - np. cło i podatki, jeśli zamawiamy z zagranicy.

* Jeśli cena towaru na półce różni się od tej w gazetce reklamowej supermarketu, możemy domagać się produktu po cenie z gazetki. Musimy tylko zwrócić uwagę, czy w gazetce nie podano, że promocja obowiązuje w określonym terminie lub do wyczerpania zapasów. Może się okazać, że reklamowany towar już został sprzedany.

* Kupując wycieczkę po obniżonej cenie - tzw. first albo last minute - mamy możliwość składania reklamacji na takich samych zasadach jak w przypadku zapłacenia za usługę pełnej stawki.

* Gdy deweloper zmienia istotne warunki umowy, do których zaliczają się cena czy powierzchnia nabywanego mieszkania, konsument powinien mieć możliwość odstąpienia od umowy bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów.

* Jeżeli umowa pomiędzy deweloperem a konsumentem wskazuje kary umowne na wypadek zerwania kontraktu

z winy konsumenta, powinna określać także ich wysokość.

* W sytuacji, gdy przewoźnik lotniczy zniszczył nasz bagaż, należy od razu na lotnisku wypełnić specjalny formularz tzw. PIR (ang. property irregularity report). Trzeba też w terminie siedmiu dni od odbioru zniszczonego bagażu złożyć reklamację do przewoźnika (termin na jej złożenie wydłuża się do 21 dni, jeśli doszło jednocześnie do opóźnienia bagażu).

* Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z usługi w zakładzie fryzjerskim, powinniśmy zgłosić reklamację u fryzjera. Możemy żądać zwrotu wartości usługi oraz ewentualnych zabiegów, które będą miały na celu doprowadzenie włosów do stanu sprzed dokonanego zabiegu.

* Żywność pakowaną można reklamować w terminie 3 dni od chwili otwarcia, a produkty sprzedawane luzem - 3 dni od momentu zakupu.

* Stały Polubowny Sąd Konsumencki przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej może szybko i tanio rozstrzygnąć spór konsumenta z przedsiębiorcą.

* Jeżeli konsument uiszcza opłaty za energię elektryczną i paliwa gazowe na podstawie prognozowanego zużycia energii (paliwa), może powstać nadpłata lub też niedopłata na koniec okresu rozliczeniowego. Nadpłatę zalicza się na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, chyba że konsument

zażąda zwrotu nadpłaty, do czego ma prawo. Powstała niedopłata jest doliczana do pierwszego rachunku ustalonego dla najbliższego okresu rozliczeniowego.

(MM)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Paliwo na stacjach będzie tańsze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski