Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Więcej miejsc dla pieszych i zieleni po przebudowie ulicy Krakowskiej

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Tak ma wyglądać ulica Krakowska po przebudowie. Będzie więcej miejsca dla pieszych i zieleni
Tak ma wyglądać ulica Krakowska po przebudowie. Będzie więcej miejsca dla pieszych i zieleni Wizualizacja: Altrans
Inwestycje. Koncepcja przewiduje przystanki wiedeńskie, a na części ulicy tramwaje będą przejeżdżać po torowisku oddzielonym od jezdni.

Od 21 do 25 listopada potrwają konsultacje społeczne dotyczącej planowanej przebudowy ul. Krakowskiej.

Prace zaplanowano na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla. Wymienione zostanie torowisko, przebudowany układ drogowy i chodniki. W ramach inwestycji wyremontowana ma być również ul. Dietla, na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Przeprowadzony zostanie też generalny remont mostu Piłsudskiego. - Na ulicy Krakowskiej zajdą duże zmiany - mówi Stanisław Albricht, szef firmy Altrans, która wykonała koncepcję przebudowy. - Będzie więcej przestrzeni dla pieszych, zieleni, samochody mają parkować w wydzielonych zatokach, a nie na chodnikach.

Koncepcja przewiduje, że tylko na części ul. Krakowskiej pozostanie wspólny przejazd po torach dla tramwajów i samochodów. Pasy dla aut mają być wydzielone przed mostem Piłsudskiego (od ul. Węgłowej do ul. Rybaki) i przed skrzyżowaniem z ul. Dietla (od ul. Józefa do ul. Dietla).

Dzięki temu przed skrzyżowaniami tramwaje będą jeździć po wydzielonych torowiskach. Powstaną też dwa przystanki wiedeńskie - takie jak np. przy ul. Lubicz - jeden przy ul. Meiselsa dla tramwajów jadących w stronę ul. Dietla, a drugi na wysokości ul. Skawińskiej (w stronę Podgórza). Chodniki zostaną poszerzone, do szerokości co najmniej trzech metrów. Zaplanowano też postawienie na nich kwietników z krzewami, zielenią, ławek. Będzie również możliwość wystawienia stolików np. przed cukiernią.

Tam, gdzie się da, chodniki zostaną dodatkowo poszerzone o zatoki do parkowania dla aut. Postój będzie możliwy tylko równolegle do chodnika . - Obecnie na ul. Krakowskiej jest ponad 40 miejsc postojowych i tyle pozostanie - zapewnia Stanisław Albricht.

Koncepcja przewiduje również uspokojenie ruchu na ul. Krakowskiej. Ma do tego doprowadzić zlikwidowanie możliwości przejazdu na wprost z ul. Krakowskiej w Stradomską i w odwrotnym kierunku.

- Dzięki temu ograniczymy ruch samochodowy na obu tych ulicach i obniżymy na nich poziom hałasu - do wymaganych obecnie norm - podkreśla Stanisław Albricht.

Zwraca uwagę, że obecnie jest duży ruch przez ul. Krakowską, Stradomską i Podzamcze z Podgórza w kierunku Alej Trzech Wieszczów. Po zmianach przejazd tą trasą nie będzie możliwy. Utrudnienia będą już podczas robót budowlanych. Stanisław Albricht szacuje, że jeżeli udałoby się je rozpocząć w drugiej połowie przyszłego roku, to potrwałyby do wakacji 2018 r.

Hałas mają także zmniejszyć nowe, wyciszone torowiska. A prędkość dla aut ma być ograniczona do 30 km/h.

Konsultacje odbędą się w siedzibie Rady Dzielnicy I (ul. Rynek Kleparski 4). Dyżury przedstawicieli biura Altrans i przedstawicieli Dzielnicy I mają się odbywać w terminach: 21-22 listopada - godz. 16-18; 23 listopada - godz. 10-13; 24-25 listopada - godz. 15-18.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski