Więcej miejsc dla pieszych i zieleni po przebudowie ulicy Krakowskiej

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Tak ma wyglądać ulica Krakowska po przebudowie. Będzie więcej miejsca dla pieszych i zieleni
Tak ma wyglądać ulica Krakowska po przebudowie. Będzie więcej miejsca dla pieszych i zieleni Wizualizacja: Altrans
Inwestycje. Koncepcja przewiduje przystanki wiedeńskie, a na części ulicy tramwaje będą przejeżdżać po torowisku oddzielonym od jezdni.

Od 21 do 25 listopada potrwają konsultacje społeczne dotyczącej planowanej przebudowy ul. Krakowskiej.

Prace zaplanowano na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla. Wymienione zostanie torowisko, przebudowany układ drogowy i chodniki. W ramach inwestycji wyremontowana ma być również ul. Dietla, na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Przeprowadzony zostanie też generalny remont mostu Piłsudskiego. - Na ulicy Krakowskiej zajdą duże zmiany - mówi Stanisław Albricht, szef firmy Altrans, która wykonała koncepcję przebudowy. - Będzie więcej przestrzeni dla pieszych, zieleni, samochody mają parkować w wydzielonych zatokach, a nie na chodnikach.

Koncepcja przewiduje, że tylko na części ul. Krakowskiej pozostanie wspólny przejazd po torach dla tramwajów i samochodów. Pasy dla aut mają być wydzielone przed mostem Piłsudskiego (od ul. Węgłowej do ul. Rybaki) i przed skrzyżowaniem z ul. Dietla (od ul. Józefa do ul. Dietla).

Dzięki temu przed skrzyżowaniami tramwaje będą jeździć po wydzielonych torowiskach. Powstaną też dwa przystanki wiedeńskie - takie jak np. przy ul. Lubicz - jeden przy ul. Meiselsa dla tramwajów jadących w stronę ul. Dietla, a drugi na wysokości ul. Skawińskiej (w stronę Podgórza). Chodniki zostaną poszerzone, do szerokości co najmniej trzech metrów. Zaplanowano też postawienie na nich kwietników z krzewami, zielenią, ławek. Będzie również możliwość wystawienia stolików np. przed cukiernią.

Tam, gdzie się da, chodniki zostaną dodatkowo poszerzone o zatoki do parkowania dla aut. Postój będzie możliwy tylko równolegle do chodnika . - Obecnie na ul. Krakowskiej jest ponad 40 miejsc postojowych i tyle pozostanie - zapewnia Stanisław Albricht.

Koncepcja przewiduje również uspokojenie ruchu na ul. Krakowskiej. Ma do tego doprowadzić zlikwidowanie możliwości przejazdu na wprost z ul. Krakowskiej w Stradomską i w odwrotnym kierunku.

- Dzięki temu ograniczymy ruch samochodowy na obu tych ulicach i obniżymy na nich poziom hałasu - do wymaganych obecnie norm - podkreśla Stanisław Albricht.

Zwraca uwagę, że obecnie jest duży ruch przez ul. Krakowską, Stradomską i Podzamcze z Podgórza w kierunku Alej Trzech Wieszczów. Po zmianach przejazd tą trasą nie będzie możliwy. Utrudnienia będą już podczas robót budowlanych. Stanisław Albricht szacuje, że jeżeli udałoby się je rozpocząć w drugiej połowie przyszłego roku, to potrwałyby do wakacji 2018 r.

Hałas mają także zmniejszyć nowe, wyciszone torowiska. A prędkość dla aut ma być ograniczona do 30 km/h.

Konsultacje odbędą się w siedzibie Rady Dzielnicy I (ul. Rynek Kleparski 4). Dyżury przedstawicieli biura Altrans i przedstawicieli Dzielnicy I mają się odbywać w terminach: 21-22 listopada - godz. 16-18; 23 listopada - godz. 10-13; 24-25 listopada - godz. 15-18.

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
genialnie debilne

zwężać jezdnie poszerzać chodniki, bo tam jest więcej aut niż ludzi

P
Parkietowa

Oburzone krakusy widzę się odezwały, fakty są takie jadę z chomiczówki warszawskiej do centrum, szybciej niż z nowej huty os kolorowe do galerii krakowskiej, porównajcie sobie odległości, kraków ma za wąskie uliczki i cholera mnie bierze jak muszę autobusem jechać 5 razy dłużej odcinek, który mogłabym pokonać przy innych ulicach dużo szybciej to kpina

k
kim

Pan taksówkarz proponował więc, aby z miasta zrobić autostradę, żeby jemu się wygodniej jeździło.

M
MT

Skoro parkujesz 800 metrów od mieszkania może pora pomyśleć nad jazdą komunikacją? To nie jest wstyd, a korki się robią głównie przez takich co nie muszą, a dojeżdżają autem

P
Parkietowa

Kraków to jest strasznei złe miasto na te czasy, jak spytałam taksówkarza co trzeba by było zrobić żeby zlikwidować korki to on powiedział rozpieprzyć całe miasto poza wawelem i zbudować na nowo bo te wąskie drogi dla dorożek robią te korki masakryczne

G
Gonot

Ogromnie się cieszę, że w 2017 wyprowadzam się z Krakowskiej do Huty!! Już totalnie nie mógłbym jeździć samochodem. Już dzisiaj parkuję po 800m od mieszkania, ciągłe problemy to z imprezowiczami albo urzędnikami!! Kraków sam się niszczy pod pretekstem ułatwiania życia.... komu ułatwia życie?? bo mieszkańców w centrum już prawie nie ma!! Robią to dla Turystów?? Super jak turysta jest ważniejszy od mieszkańca... petarda

R
Rena

Tylko nie kostka! Bo dla ludzi na wózkach (niepełnosprawni i malutkie dzieci) i z wózkami zakupowymi (żeby nie transportować zakupów autem), kostka koszmar!
Pięknie wygląda, ale bardzo utrudnia życie wieku ludziom. Pcham ojca w wózku, obywam się bez auta bo mam wózek na zakupy i wiem o czym mówię. Pozdrawiam :)

P
Poli

Cóż za urocza konstrukcja dezinformująco-humoryzująca: "chodniki zostaną dodatkowo poszerzone o zatoki do parkowania dla aut". A nie tak dawno moje dochody zostały powiększone o dodatkowy podatek, zaś mój błogostan został wręcz zmultiplikowany przez uderzenie z czoła przez kibola. Heheszki w tej gazecie...

D
Dss

Tylko nie bruk!!! Połowa ludzkości nosi obcasy

n
niekrakus z Grzegórzek

Tutaj sytuacja bedzie wygladala dokaldnie tak jak jest na Kalwaryjskiej w tym momencie. Przecież rejon gdzie wyznaczono miejsca parkingowe, oraz w rejonie przystanku Smolki również ruch ogólny prowadzony jest po torowisku a mimo ze Kalwarjska jest duzo bardziej zatloczona (samochodami) niż Krakowska to daję radę;)

l
lol

czytacie ze zrozumieniem? macie teraz chodnik 4m w ktorym wytna 2m zatoki dla samochodow i zostana chodniki z 2m przewezeniami!

f
ffetg

na jako tako dobrze zrobionym torowisku to tramwaj jadący 60 km/h jest bardziej cichy od samochodu jadącego 30 km/h (np na Mogilskiej)

G
Gość

Pomysł fajny, ale żeby nie było jak na Długiej: jeden wielki korek samochodowo-tramwajowy, albo wcześniej na Kalwaryjskiej. Długa to fatalny przykład jak nie powinno się przebudowywać ulicy, bo albo powinno się tam ograniczyć teraz znacząco ruch samochodowy, albo skasować tramwaje, żeby pasażerów nie wkur...zać.

S
Smok_Wawelski

gdzie samochody parkujące w wąskich zatoczkach codziennie blokują przejazd tramwajów gdy jakiś przyjezdny kretyn nie mieści się swoim wiejskim bolidem w zatoce i wystaje na torowisko

k
krakauer

To rozwiązania idące w dobrym kierunku , można się jeno zastanawiać nad szczegółami !

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3