Więcej miejsc dla samolotów, mocniejsze drogi kołowania

  • Dziennik Polski

(GEG)

Na krakowskim lotnisku zakończyły się prace inwestycyjne w strefie operacyjnej. Rozbudowano płytę postojową i przebudowano drogi kołowania.

Prace rozpoczęły się w kwietniu 2013 r. i były prowadzone etapowo, przy zachowaniu ciągłej obsługi ruchu samolotów, bez ograniczania operacji lotniczych. - Realizacja robót na czynnym lotnisku była ogromnym wyzwaniem dla wszystkich służb operujących na lotnisku, a także dla pracowników portu, którzy na co dzień zarządzają infrastrukturą lotniskową - podkreśla Jan Pamuła, prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków – Balice.

- Teraz możemy przyjmować cięższe maszyny - informuje Jan Pamuła. - Dzięki zainstalowaniu nowego oświetlenia krawędziowego, oświetlenia osiowego i poprzeczek zatrzymania poruszanie się statków powietrznych po układzie manewrowym krakowskiego lotniska w warunkach ograniczonej widzialności jest znacznie łatwiejsze i bardziej bezpieczne – dodaje prezes MPL

Dzięki rozbudowie płyty postojowej, port zwiększył dostępną liczbę stanowisk postojowych o pięć, co pozwala na równoczesne stacjonowanie 22 statków powietrznych o kodzie referencyjnym C (np. Boeing 737-800). Zmienił się układ płyty postojowej i wszystkie stanowiska mają teraz więcej przestrzeni, co ułatwia obsługę parkujących samolotów oraz ich tankowanie. Wraz z uruchamianiem kolejnych etapów rozbudowy terminalu pasażerskiego będzie mógł także przyjąć więcej dużych statków powietrznych, o kodzie referencyjnym E i D, jak np. Boeing 787 Dreamliner czy Boeing 747.

W ramach modernizacji dróg kołowania wymieniono ich nawierzchnię betonową, znacząco rozbudowano sieci elektroenergetyczne w strefie operacyjnej oraz oświetlenie nawigacyjne dróg kołowania. Przebudowywane drogi kołowania wyposażono w oświetlenie osiowe, sterowane z nowego systemu z indywidualną kontrolą opraw, a także zmieniono źródła świateł krawędziowych na oprawy LED. Ponadto zmodernizowany i rozbudowany został system retencji wód opadowych.

Generalnym wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Max Bögl Polska Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i Max Bögl Stifung&Co. KG (Partner Konsorcjum), natomiast inwestorem zastępczym firma Safege S.A.S. Blisko 90 proc. prac zostało zrealizowanych w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach projektu pn. „Port lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej”.

CZYTAJ TAKŻE: Szybką koleją nie tylko na lotnisko

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3