Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Więcej polskiej muzyki w sklepach i lokalach

Paweł Gzyl
Piotr Metz wspiera akcję ZPAV
Piotr Metz wspiera akcję ZPAV fot. piotr smoliński
Muzyka. Przedsiębiorcy będą mieli okazję stworzyć własne playlisty.

Związek Producentów Audio Video przygotował akcję, której celem jest popularyzacja muzyki rodzimych artystów. Kampania pod hasłem „Nie pogrywaj, graj po polsku!” umożliwi każdemu przedsiębiorcy (np. właścicielowi sklepu), wykorzystującemu w swojej działalności nagrania muzyczne, dostęp do specjalnie przygotowanej aplikacji, dzięki której będzie mógł odtwarzać z komputera rodzime utwory.

- Polska muzyka jest tak dobra i różnorodna, że może spokojnie konkurować na listach przebojów z zagranicznymi hitami i na co dzień zagościć w życiu każdego Polaka, jeśli tylko damy jej szansę. Poprzez odtwarzanie polskiej muzyki w przestrzeni publicznej, chcielibyśmy przyzwyczaić społeczeństwo do jej słuchania, wręcz wyrobić taki nawyk. Chcielibyśmy pokazać, jak kreatywny jest nasz przemysł muzyczny, jak się rozwija i dlaczego warto otworzyć się na rodzime przeboje - komentuje kampanię Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV i pomysłodawca akcji.

Jak wynika z danych Związku Producentów Audio Video, 78 proc. muzyki w sklepach, kawiarniach, restauracjach czy klubach pochodzi z radia lub z telewizji, z czego aż 83 proc. odtworzeń generują tylko najpopularniejsze cztery kanały. Tymczasem badania pokazują, że dopiero odpowiednio dobrana muzyka wpływa na decyzje zakupowe i przynosi przedsiębiorcom wymierne efekty. Aby wyjść naprzeciw ich potrzebom, a także budować mocną pozycję polskiej muzyki, stwarzając rodzimym artystom dodatkowe możliwości dotarcia do odbiorców, ZPAV przygotował swoją kampanię.

Firma Mood Polska opracowała dostępną przez stronę internetową ZPAV aplikację Mood Mix, z której będzie mógł korzystać każdy po uiszczeniu odpowiedniej opłaty na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania. Na czas trwania kampanii, od 01.06 do 30.09, przedsiębiorcy będą mieli dostęp od specjalnie stworzonych katalogów zawierających całe spektrum polskiej oferty muzycznej, od niezapomnianych przebojów z lat 20. i 30., po najnowsze hity. Aplikacja Mood Mix będzie dostępna bez dodatkowych kosztów, po wypełnieniu karty rejestracyjnej. Każdy uczestnik kampanii będzie posiadał swoje indywidualne konto z możliwością samodzielnego tworzenia playlist i z wykorzystaniem dostępnych kanałów muzycznych.

Podsumowanie Oficjalnej Listy Sprzedaży (OLiS) pokazuje, że Polacy lubią rodzimych wykonawców i chętnie sięgają po ich płyty. W pierwszej dziesiątce OLiS za rok 2015 znajduje się 6 albumów należących do polskich wykonawców, zaś w Top 100 listy - należy do nich 51 proc. tytułów. To wszystko nie przekłada się jednak bezpośrednio na obecność polskich artystów w mediach.

- Trójka nie ma żadnego problemu z prezentowaniem polskiej muzyki na antenie radiowej. Dlatego też chętnie wspieramy akcję ZPAV-u, sami niejako dając dobry przykład - powiedział Piotr Metz, szef muzyczny Programu Trzeciego Polskiego Radia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski