Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiele czynników niesprawności auta

(MF)
Technika. Co jest przyczyną, że mimo obracającego się wału korbowego z odpowiednią prędkością silnik z trudem odpala lub nie można go uruchomić?

Niestety, nie można dać na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, nawet jeśli dotyczyć ono będzie tylko pośredniego, wielopunktowego wtrysku benzyny, będącego chyba obecnie najczęściej spotykanym układem zasilania jeżdżących po naszych drogach aut.

Wynika to z m.in. faktu, że istnieją różne rozwiązania tego systemu wtryskowego, działające na tej samej zasadzie, lecz różniące się szczegółami zarówno w budowie jak i w sterowaniu.

Ta różnorodność zwiększa liczbę możliwych przyczyn nieprawidłowej pracy. Mimo tych niedogodności można podać listę wadliwych elementów, które najczęściej w przypadku pośredniego wielopunktowego wtrysku benzyny odpowiadają za utrudniony lub wręcz niemożliwy rozruch silnika.

Znajdują się na niej uszkodzony przekaźnik pompy paliwa lub sama pompa, nieprawidłowo działający bądź zepsuty czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego.

Kolejni typowi winni problemów z rozruchem silnika w tym systemie wtrysku benzyny to czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik oraz wtryskiwacze paliwa. Innymi przyczynami są uszkodzenia cewki zapłonowej oraz brak tzw. masy. W przypadku kontroli działania układu zasilania paliwem, oprócz pompy i jej przekaźnika warto również sprawdzić, czy nie jest zapchany filtr paliwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski