Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielickie gminy bez dotacji z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych

Jolanta Białek
Jolanta Białek
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Joanna Urbaniec
Z powiatu wielickiego starały się komunikacyjne dotacje trzy gminy: Wieliczka, Gdów i Biskupice. Jednak żadna z nich nie otrzymała dofinansowania z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych

Gdów planował odtworzyć trzy linie: Szczytniki - Kraków, Książnice - Cichawa - Liplas - Kraków i Wiatowice - Kraków.

Biskupicom zależało na dopłatach do linii busowych, zagrożonych likwidacją. - Wniosek zawierał prośbę o dofinansowanie trzech linii : Sławkowice - Tomaszkowice, Bodzanów-Przebieczany i Zabłocie - Tomaszkowice na łączną kwotę 41 tys. zł - podaje Daniela Orłowska z Urzędu Gminy Biskupice.

Obie gminy rozważają złożenie odwołania. - Zgodnie z zaleceniem urzędników marszałka uzupełniliśmy dokumentację i wyglądało na to, że wszystko zmierza w dobrą stronę. Informacja o braku pieniędzy nas zaskoczyła - mówi wójt Gdowa Zbigniew Wojas.

Natomiast Wieliczka wnioskowała o dofinansowanie (150 tys. zł) czterech linii gminnej komunikacji: J2 (Wieliczka – Raciborsko), D2 (Wieliczka – Dobranowice), B2 (Wieliczka – Brzegi) i Z1 (Wieliczka - Zabawa), które zostaną uruchomione 1 września tego roku.

Również Wieliczka odwoła się od decyzji UMWM zaraz po tym, gdy do magistratu dotrze pisemne uzasadnienie dotyczące niezakwalifikowania wielickiego projektu do dofinansowania.

Od wielickich urzędników usłyszeliśmy, że gmina nie była proszona o uzupełnienie dokumentacji złożonej do Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, a inspektorzy w marszałkowskim Departamencie Transportu (tam przyjmowano „podania” o dotacje) twierdzili że „z wnioskiem Wieliczki wszystko jest w porządku”.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że wniosek został odrzucony, ponieważ wielickie linie komunikacyjne uznano za miejskie (takie połączenia nie mogą być dotowane). Takie uzasadnienie jest zaskakujące, bo cztery linie proponowane przez Wieliczkę do dopłat mają w mieście przystanki początkowy i końcowy, ale ich kursy odbywają przez wioski (co podlega dotacji).

Dla porównania: np. Myślenice, które planują uruchomienie linii z Myślenic (plac targowy) do Krzyszkowic przez zakopiankę oraz na trasie Myślenice-Chełm, dostały na to dotację z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

FLESZ - Czego nie można zabrać na pokład samolotu?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski