Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wieliczka. Jest zielone światło dla estakady na wjeździe do miasta

Jolanta Białek
Jolanta Białek
W tym roku na wjeździe do Wieliczki powstały dwa ronda. Jednak, by unormować ruch, niezbędna jest tu estakada
W tym roku na wjeździe do Wieliczki powstały dwa ronda. Jednak, by unormować ruch, niezbędna jest tu estakada Agnieszka Rogalska
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ustaliła z Wieliczką wstępnie warunki budowy wiaduktu przy wjeździe do miasta. Porozumienie w sprawie realizacji projektu powinno być podpisane w najbliższym czasie

Na określanie terminów budowy estakady w rejonie skrzyżowania ul. Krakowskiej z drogą krajową 94 jest jeszcze o wiele za wcześnie, ale inwestycja, o którą Wieliczka zabiegała od 2016 roku ruszyła z miejsca.

GDDKiA przygotuje projekt porozumienia o wspólnej realizacji tej budowy, który przed podpisaniem go przez obie strony musi zaakceptować jeszcze Ministerstwo Infrastruktury. Te proceduralne kwestie mają być zamknięte w ciągu kilku tygodni.

- Przed podpisaniem porozumienia Wieliczka musi przedstawić szkicową koncepcję rozwiązań na skrzyżowaniu drogi 94 i ulicy Krakowskiej, uwzględniającą wszystkie uwagi i uzgodnienia poczynione podczas spotkań z Generalną Dyrekcją - zaznacza Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA w Krakowie.

Chodzi o wprowadzenie zmian w koncepcji tej inwestycji przygotowanej przez Wieliczkę w ciągu ostatniego roku. - Godzimy się na wszystkie korekty, wprowadzimy je najszybciej jak się da. Główne zmiany, które musimy nanieść na mapy są dwie. To zachowanie obecnego wyjazdu do Wieliczki, który w naszej koncepcji został przesunięty bliżej drogi 94 oraz zaprojektowanie lewoskrętu, trzeciego pasa ruchu na drodze krajowej od strony Tarnowa - mówi burmistrz Wieliczki Artur Kozioł.

Ustalono także, że Wieliczka będzie partycypować w kosztach nowych rozwiązań drogowych na zbiegu DK 94 i ul. Krakowskiej. - My mamy zapłacić za dokumentację dla inwestycji oraz pokryć część kosztów wykupu gruntów potrzebnych pod wiadukt, natomiast GDDKiA sfinansuje jego budowę - powiedział nam Artur Kozioł.

Z wyliczeń wynika, że na budowę estakady potrzeba 30-50 mln zł. Z kolei koszty wykonania dokumentacji - na jej opracowanie trzeba zarezerwować około 12 miesięcy - wyniosą co najmniej milion złotych.

Estakada przy Krakowskiej jest częścią szerszego projektu mającego poprawić sytuację na wielickim odcinku DK 94.

Tę koncepcję przygotowała Wieliczka. Plan obejmuje budowę wiaduktów nad drogą krajową także na granicy Wieliczki i Krakowa (w rejonie stacji paliw, estakadę wybuduje tam prywatny inwestor) i w rejonie ul. Niepołomskiej (ten projekt prowadzą gmina i województwo). Natomiast na zbiegu DK 94 z ulicą Reformacką mają powstać prawoskręt i lewoskręt.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Nowe prawa na porodówkach. Mamy mogą być zaskoczone

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski