FLESZ - Elektryczne samoloty nadlatują. Hybrydy na polskim niebie
Trasa linii 314 (Wieliczka – Osiedle Podwawelskie) z pominięciem przystanku przy nowej siedzibie szpitala, ma przyśpieszyć przejazd autobusu. Natomiast „puszczenie” przy lecznicy linii 204 (Wieliczka – Czerwone Maki) byłoby związane także, jak proponuje Kraków – ze zwiększeniem częstotliwości weekendowych kursów tego autobusu.
By projekt ten wszedł w życie - a Kraków chciałby by stało się to jak najszybciej - wymagana jest zgoda Wieliczki. Piotr Krupa, wiceburmistrz Wieliczki mówi, że tej akceptacji na razie nie ma. - Dajemy sobie jeszcze czas na przyjrzenie się sytuacji. Decyzję czy zamienić trasy linii 314 i 204 przy szpitalu podejmiemy pod koniec lutego – powiedział nam Krupa.
Linię 314 uruchomiono w listopadzie 2019. Nowe połączenie miało odciążyć oblegany autobus 304 (Wieliczka – Dworzec Główny Zachód), co na razie udało się tylko częściowo. Linia 314 ma swoich zwolenników, ale „304” nadal jest zatłoczona.
Pomysły odnośnie lepszego wykorzystania linii 314 zgłaszają także mieszkańcy.
„(…) Na odcinku od przystanku Wieliczka os. Asnyka do Wieliczka Centrum autobus zazwyczaj kursuje pusty. „314” jedzie tam „pod prąd” w stosunku do linii 304, a nikt przecież nie pojedzie dookoła z przystanku przy Kopalni Soli w stronę Krakowa. Czy nie lepiej zamiast odcinka od os. Asnyka skierować autobus drogą 964 przez Rożnową i Pawlikowice do pętli w Raciborsku? Mieszkańcy południowej części gminy uzyskaliby autobus do Krakowa, którego teraz brak” - pisze do naszej redakcji pan Łukasz z Wieliczki.
Zaznacza on także, że na obecnej trasie przez Wieliczkę „autobus 314 jest narażony na wszystkie możliwe korki, co powoduje, że w godzinach szczytu jest mocno opóźniony”.
W wielickim magistracie usłyszeliśmy, że pomysł wydłużenia linii 314 do Raciborska jest sensowny, ale nie wiadomo czy do realizacji. - Wrócimy do tematu z końcem lutego – twierdzi Piotr Krupa.
Z kolei mieszkańcy Podstolic proszą już od pewnego czasu o wydłużenie do tej miejscowości kursów linii 214 (Borek Fałęcki – Grabówki).
- Odbyła się pierwsza wizja w terenie. Szerokość ulicy jest odpowiednia, problem stanowi natomiast miejsce zawracania autobusu i widoczna pochyłość terenu. Potrzebne są szczegółowe analizy. Czy uda się wydłużyć „214”, powinno być wiadomo w połowie lutego – powiedział nam Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
- Zatrzymanie burmistrza przez CBA. Niepołomice w szoku
- Obwodnica Podłęża będzie dużo droższa i po terminie
- Powiat wielicki. Gminy pod ścianą. Opłaty za śmieci ostro w górę
- Wieliczka. Są razem od pół wieku. Otrzymali złote medale [ZDJĘCIA]
- Występy małych regionalistów oglądały tłumy! Zabrakło miejsc
- Wieliczka. Ogromny Park pod Baranem za ponad 6,6 mln zł. Rusza budowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?