Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Wieliczka stanie w korkach. Budowa rond - od 18 czerwca.

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Jeden kierunek ruchu na ulicy Krakowskiej - do centrum Wieliczki. Inne trasy dojazdu do Krakowa autobusów MPK, nowe rozkłady jazdy, tymczasowe przystanki. Utrudnienia potrwają około pięciu miesięcy

W ciągu ostatniego miesiąca termin rozpoczęcia budowy rond na wjeździe do Wieliczki: na skrzyżowaniach ulicy Krakowskiej z drogą krajową 94 oraz ulic Krakowskiej, Dembowskiego i Narutowicza, prolongowano dwukrotnie. Teraz sprawa jest już przesądzona. Inwestycja, podczas której nie uda się uniknąć ogromnych kłopotów w ruchu wystartuje rankiem 18 czerwca.

Od tego dnia zamknięta będzie trasa, którą przemieszczają się codzinnie tysiące samochodów: wyjazd z ul. Krakowskiej na drogę 94. Przez kluczowe skrzyżowanie można będzie wyjechać w stronę Krakowa jedynie z ul. Kościuszki (ruch na wprost).

Objazdy do Krakowa z ul. Piłsudskiego do drogi krajowej wyznaczono ulicami: Niepołomską, Grottgera, Czarnochowską i Bogucką. Natomiast z centrum Wieliczki można będzie wyjechać ulicami Matejki, Janińską i Kościuszki lub ulicą Sadową i dalej przez os. Krzyszkowice.

Natomiast piesi mają poruszać się ulicą Krakowską bez przeszkód. Na obszarze, który zmieni się w plac budowy dopuszczony będzie także dojazd i dojście do sklepów, firm itp.

Zmiany w kursowaniu MPK (na trasie do Krakowa, przejazd do Wieliczki będzie odbywał się tak jak obecnie) obejmą wszystkie autobusy prócz „224” (Wieliczka - Kraków Łagiewniki). W związku z tym od 18 czerwca będą obowiązywać nowe rozkłady jazdy dla linii: 304, 301, 204, 244 i nocnej 904 (dostępne na www.mpk.krakow.pl).

Dla autobusów wyznaczono w Wieliczce trzy tymczasowe przystanki: w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki i św. Barbary (w zamian za „Wieliczka CPN” na ul. Krakowskiej), w zatoce postojowej przy parku na ul. Matejki (za „Wieliczka Park” na ulicy Dembowskiego) oraz przy „Solnym Mieście”.

Od poniedziałku linia 304 pojedzie do Krakowa ulicami Matejki i Kościuszki, natomiast autobusy kursujące do tej pory ul. Piłsudskiego i Narutowicza będą wjeżdżać stąd w Dembowskiego, a dalej w Matejki i Kościuszki - do Krakowa. Inaczej będzie tylko w przypadku linii „244”, która skręci na osiedle Krzyszkowice.

Nowe trasy MPK wydłużą czas dojazdu do Krakowa, dlatego w Wieliczce pojawiły się opinie, że przynajmniej niektóre autobusy (204, 301) powinny zostać puszczone do drogi 94 - ul. Bogucką. - Taki wariant był nie do zrealizowania. Zastępcze trasy autobusów można było wyznaczyć tylko po tych drogach, gdzie funkcjonuje już komunikacja publiczna, z wykorzystaniem obecnych - z koniecznymi korektami - przystanków MPK - twierdzi Magdalena Golonka z Urzędu Miasta w Wieliczce.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca wakacji. Potem, w miarę postępu prac, mają być wprowadzone kolejne korekty.

Przebudowa skrzyżowań na wjeździe do miasta, to inwestycja kluczowa i jedna z najtrudniejszych w historii Wieliczki. Prace warte 6,5 mln zł (połowę tej kwoty pokryje „schetynówka”) mają zakończyć się w październiku br.

Ronda to pierwszy etap. Drugiem ma być budowa w tym rejonie estakady. Na inwestycję, której koszty są szacowane na 30 mln zł, Wieliczka stara się pozyskać dofinansowanie ze Skarbu Państwa.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Poważny program - odc. 22: Kraków zatracony w zieleni. Serio?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski