FLESZ - Unia posadzi 3 miliardy drzew
O wykonanie ścieżki rowerowej wzdłuż drogi 94 mieszkańcy apelują od lat. Choć chodzi o stosunkowo krótki odcinek rowerowej trasy – niespełna 2 km – od ulicy Krakowskiej w Wieliczce do granicy z Krakowem, inwestycja długo nie mogła dojść do skutku. Prace projektowe związane z tym przedsięwzięciem ruszyły wreszcie jesienią 2020 roku (przetarg w formule zaprojektuj i wybuduj, wartość prac – 3,6 mln zł).
- Prace projektowe są już bardzo zaawansowane, co tydzień spotykamy się z projektantami i zarządcami dróg by omówić szczegóły rozwiązań technicznych. Ścieżka stanowiąca najprostsze i najszybsze połączenie Wieliczki z Krakowem powstanie po południowej stronie drogi DK 94 (po stronie Pól Półchłopka) i zostanie doprowadzona do kładki pieszo-rowerowej nad A4 na węźle wielickim. Wbrew wcześniejszym obawom najprawdopodobniej uda się całą ścieżkę poprowadzić po jednej stronie, bez konieczności wykonywania „przejść” przez DK 94. Prace budowlane związane z tą inwestycją rozpoczną się na pewno jeszcze w 2021 roku – powiedział nam wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa.
W ostatnich dniach okazało się, że kosztowny transportowy projekt, wart w sumie ponad 6,3 mln zł, będzie realizowany z pokaźniejszą niż zakładano pomocą unijną (z puli na zintegrowane inwestycje terytorialne). Dotacja dla Wieliczki została tu zwiększona o 600 tys. zł (do blisko 5,4 mln zł), co oznacza, że fundusze zewnętrzne pokryją 85 proc. kosztów tych robót.
- Ścieżka rowerowa wzdłuż DK 94 będzie gotowa we wrześniu lub październiku 2022 roku – takie zapewnienie padło ze strony władz Wieliczki podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej (po pytaniach radnych), przed głosowaniem nad uchwałą dotyczącą korekt finansowych związanych m.in. z tą inwestycją.
Wart ponad 6,3 mln zł transportowy projekt, który Wieliczka realizuje od jesieni 2020 obejmuje dwa zadania: budowę ścieżki rowerowej wzdłuż DK 94 i parkingu w systemie park&ride w Węgrzcach Wielkich (za 3,587 mln zł) oraz P&R w Kokotowie (za 2,752 mln zł).
Przy stacji PKP w Kokotowie powstanie centrum przesiadkowe na 150 miejsc, a przy przystanku kolejowym w Węgrzcach Wielkich - na 50 miejsc. W obu rejonach będą również stanowiska dla rowerów oraz zatoki postojowe „kiss&ride”, a także m.in. system monitoringu i elektronicznej informacji dla podróżnych. Również oba P&R mają być gotowe jesienią 2022 roku.
- Gdzie w Małopolsce zarabia się najwięcej? Są zaskoczenia w zestawieniu [RANKING]
- Droższy dojazd do Krakowa z gmin ościennych. Pasażerowie narzekają na ceny biletów
- Wieliczka dostanie nowy kompleks dla ratowników. Budowa nabiera rozpędu [ZDJĘCIA]
- Gdzie jest praca w Krakowie i Małopolsce? Tysiące firm znikają, ale powstają nowe
- Puszcza Niepołomicka - tu znajdziesz spokój i ciszę [ZDJĘCIA]
- Latarnie dodają uroku parkowi na Stoku pod Baranem [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?