Od marca 1998 roku Avon Cosmetics Polska prowadzi Wielką Kampanię Życia, której celem jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna i że one same powinny zadbać o swoje zdrowie.
Rak piersi jest najczęstszym powodem śmierci kobiet. W Polsce co roku zapada na tę chorobę ponad 11 tysięcy osób, a połowa z nich umiera. Przyczyną tak wysokiego procentu umieralności jest zbyt późne wykrycie choroby wynikające z braku edukacji, strachu i małej świadomości. Kobiety często nie wiedzą, jak kontrolować swoje piersi, lekarze zaś unikają tego rutynowego badania.
Avon jest firmą stworzoną dla kobiet i z myślą o nich. Dlatego też z ogromnym zaangażowaniem włączył się do walki z tą straszną chorobą. Avon zbiera fundusze poprzez sprzedaż produktów "Różowa Wstążka". Zysk zebrany w ten sposób jest przeznaczony na realizację kampanii. Pieniądze przekazane fundacji Project HOPE Polska w latach 1998-2001 pozwoliły na przeszkolenie w zakresie profilaktyki raka piersi ponad 140 tysięcy osób w 15 regionach Polski.
W 2001 roku, w ramach współpracy z warszawskimi "Amazonkami" oraz Fundacją do Walki z Rakiem Piersi dla Polski - Amberheart zebrane fundusze zostały przekazane na organizację bezpłatnego kursu dla 150 pielęgniarek w zakresie profilaktyki raka piersi. Przeszkolony personel medyczny przebadał ponad 4 tysiące kobiet**podczas jesiennych Dni Otwartych Avonu w całej Polsce. Część z nich skorzystała z bezpłatnych badań mammograficznych. Ogólnopolska akcja kontynuowana była również w roku 2002 podczas wiosennych Dni Otwartych, gdzie pielęgniarki przeprowadzały palpacyjne badania piersi na ponad 300 imprezach.
W dniu 8 marca 2002 roku Avon z inicjatywy minister Barbary Labudy, sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP, rozpoczął realizację programu edukacyjnego dla uczennic szkół ponadgimnazjalnych z zakresu profilaktyki raka piersi "Różowa Wstążeczka". Partnerami przy realizacji projektu są: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej, Polski Komitet Zwalczania Raka, Warszawski Klub Kobiet po Mastektomii "Amazonki".
W pierwszym etapie programu ponad 100 nauczycieli i pielęgniarek szkolnych oraz doradców merytorycznych ds. edukacji zdrowotnej z placówek doskonalenia nauczycieli, zostało przygotowanych do wprowadzenia zajęć w zakresie profilaktyki raka piersi w szkołach średnich.
Sprzedaż różowych wstążeczek
Do czerwca 2002 roku Avon zebrał ponad 3,4 miliona zł poprzez sprzedaż produktów z różową wstążeczką. U każdej konsultantki Avonu można kupić broszki w wersji srebrnej i złotej. Cena jednej broszki wynosi 10 złotych. Od września 2001 sprzedano ponad milion wszystkich produktów z różową wstążeczką. Ostatnim produktem wspierającym Wielką Kampanię Życia Avonu jest wprowadzony od września br. pierwszy w historii firmy kosmetyk - szminka z różową wstążeczką.
(DD)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?