Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielka Kampania Życia

DD
Badania profilaktyczne

   Od marca 1998 roku Avon Cosmetics Polska prowadzi Wielką Kampanię Życia, której celem jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna i że one same powinny zadbać o swoje zdrowie.
   Rak piersi jest najczęstszym powodem śmierci kobiet. W Polsce co roku zapada na tę chorobę ponad 11 tysięcy osób, a połowa z nich umiera. Przyczyną tak wysokiego procentu umieralności jest zbyt późne wykrycie choroby wynikające z braku edukacji, strachu i małej świadomości. Kobiety często nie wiedzą, jak kontrolować swoje piersi, lekarze zaś unikają tego rutynowego badania.
   Avon jest firmą stworzoną dla kobiet i z myślą o nich. Dlatego też z ogromnym zaangażowaniem włączył się do walki z tą straszną chorobą. Avon zbiera fundusze poprzez sprzedaż produktów "Różowa Wstążka". Zysk zebrany w ten sposób jest przeznaczony na realizację kampanii. Pieniądze przekazane fundacji Project HOPE Polska w latach 1998-2001 pozwoliły na przeszkolenie w zakresie profilaktyki raka piersi ponad 140 tysięcy osób w 15 regionach Polski.
   W 2001 roku, w ramach współpracy z warszawskimi "Amazonkami" oraz Fundacją do Walki z Rakiem Piersi dla Polski - Amberheart zebrane fundusze zostały przekazane na organizację bezpłatnego kursu dla 150 pielęgniarek w zakresie profilaktyki raka piersi. Przeszkolony personel medyczny przebadał ponad 4 tysiące kobiet**podczas jesiennych Dni Otwartych Avonu w całej Polsce. Część z nich skorzystała z bezpłatnych badań mammograficznych. Ogólnopolska akcja kontynuowana była również w roku 2002 podczas wiosennych Dni Otwartych, gdzie pielęgniarki przeprowadzały palpacyjne badania piersi na ponad 300 imprezach.
   W dniu 8 marca 2002 roku Avon z inicjatywy minister Barbary Labudy, sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP, rozpoczął realizację programu edukacyjnego dla uczennic szkół ponadgimnazjalnych z zakresu profilaktyki raka piersi "Różowa Wstążeczka". Partnerami przy realizacji projektu są: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej, Polski Komitet Zwalczania Raka, Warszawski Klub Kobiet po Mastektomii "Amazonki".
   W pierwszym etapie programu ponad 100 nauczycieli i pielęgniarek szkolnych oraz doradców merytorycznych ds. edukacji zdrowotnej z placówek doskonalenia nauczycieli, zostało przygotowanych do wprowadzenia zajęć w zakresie profilaktyki raka piersi w szkołach średnich.

Sprzedaż różowych wstążeczek

   Do czerwca 2002 roku Avon zebrał ponad 3,4 miliona zł poprzez sprzedaż produktów z różową wstążeczką. U każdej konsultantki Avonu można kupić broszki w wersji srebrnej i złotej. Cena jednej broszki wynosi 10 złotych. Od września 2001 sprzedano ponad milion wszystkich produktów z różową wstążeczką. Ostatnim produktem wspierającym Wielką Kampanię Życia Avonu jest wprowadzony od września br. pierwszy w historii firmy kosmetyk - szminka z różową wstążeczką.
(DD)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski