Witraże starego Budapesztu

AN
Dominują witraże Miksy Rótha od przełomu XIX i XX stulecia po początki lat dwudziestych. Są (bo jakże by inaczej) piękne przykłady secesji, ale spotkamy i inne style, inne odniesienia.

W Domu Mehoffera

   W Domu Józefa Mehoffera - muzeum biograficznym mistrza polskiej sztuki witrażu - otwarto wczoraj wystawę "Witraże starego Budapesztu w fotografii Endre Szucsa". Świetnie fotografowane witraże wypełniające okna obiektów sakralnych, siedzib starych instytucji miasta, budynków prywatnych prowadzą nas przez miasto, przez czas, przez style i upodobania.
   Wystawie, która przygotowana została we współpracy Muzeum Narodowego w Krakowie, Stowarzyszenia Miłośników Witraży "Ars vitrea Polonia", Węgierskiego Instytutu Kultury w Warszawie i Konsulatu Generalnego Republiki Węgierskiej w Krakowie (konsul Istvan Kovacs był obecny na wernisażu) - towarzyszyła dyskusja poświęcona europejskiej sztuce witrażowej z przełomu XIX i XX wieku. W dyskusji uczestniczyli autor wystawy, dr Endre Szucs, reprezentująca "Ars vitrea Polonia" prof. dr hab. arch. Krystyna Pawłowska, dr hab. Wojciech Bałus, Małgorzata Reinhard-Chlanda. Wicedyrektor Muzeum Narodowego Marek Mróz podzielił się z nami informacją, że zamierzeniem Muzeum jest kontynuowanie tu pokazów, spotkań, dyskusji związanych ze sztuką witrażu. Trudno o właściwsze miejsce.
(AN)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie