- Jak na razie o dostawienie podnośnika poprosiła nas jedna osoba - mówi Kazimierz Mazur
- Od prawie dwóch miesięcy poruszający się po dworcowych peronach na inwalidzkich wózkach, mają możliwość skorzystania ze specjalnego podnośnika, dzięki któremu - po przystawieniu go do wagonu - mogą bezpośrednio wjechać do wagonu - mówi Kazimierz Mazur, naczelnik sekcji pasażerskiej stacji Kraków Główny. - Jak na razie tylko jedna osoba poprosiła nas o dostawienie podnośnika. Informacje o możliwościach skorzystania z tego urządzenia znajdują się przy kasach biletowych, rozkładach jazdy i punktach informacji - dodaje.
Równocześnie przypomina o możliwie wcześniejszym powiadomieniu pracowników kolei o planowanej podróży. - Umożliwi nam to przygotowanie się na dostawienie podnośnika do pociągu i przeprowadzenie całej operacji w jak najszybszym czasie, bez nerwowości i niepotrzebnego przetrzymywania pociągu na peronie - tłumaczy.
Przypomina również numery telefonów, pod którymi można uzyskać informacje na temat możliwości skorzystania z podnośnika: 624-54-24, 624-55-29, 624-56-59. - Dzwoniący mogą także dowiedzieć się o pociągach, w których znajdują się specjalne wagony przystosowane do przewożenia niepełnosprawnych - wyjaśnia nasz rozmówca. Do składów takich należą m.in.: pociągi wyjeżdżające z Krakowa do Warszawy, Berlina, Krynicy i Kołobrzegu. - Do innych składów także zmieszczą się inwalidzkie wózki. Niepełnosprawni nie mogą jednak w nich przemieszczać się. W specjalnych wagonach mają taką możliwość - mówi naczelnik Mazur.
(KRM)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?