Wsparcie ORLEN dla sportu – sponsoring sportowy

Materiał informacyjny Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
Fuzja firm ORLEN i LOTOS i PGNiG to absolutnie jedno z najważniejszych wydarzeń w polskiej gospodarce w ostatnich latach. Każda z tych firm bardzo angażowała się w projekty związane z polskim sportem. Czy dzięki temu połączeniu rola sponsoringu sportowego w strategii CSR będzie jeszcze większa?

Rozpoczęły się piłkarskie mistrzostwa świata. Atmosferę turnieju można poczuć m.in. za sprawą najnowszej kampanii PKN ORLEN pt. „Witaj w świecie piłkarskich emocji”. Twarzami projektu byli tacy piłkarze naszej kadry jak: Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny, Krzysztof Piątek, Arkadiusz Milik, Kamil Glik i Jan Bednarek. Ta akcja to tylko jeden z przykładów realizacji strategii firmy, która poprzez sport chce promować pozytywne wartości, a przede wszystkim zwiększyć zainteresowanie aktywnością fizyczną wśród dzieci i młodzieży. Wsparcie naszej kadry to najlepszy dowód, że ORLEN po połączeniu z koncernem o nazwie LOTOS – dotychczasowym sponsorem reprezentacji – kontynuuje i swoje programy sponsoringowe, i te, które dotychczas realizowały osobno LOTOS i PGNiG.

Mocna pozycja w Europie

W ciągu 4 lat w ramach działań wzmacniających rozpoznawalność marki ORLEN nastąpił 120-procentowy wzrost inwestycji w sport, kulturę i działania społeczne. To również – a w zasadzie przede wszystkim – wsparcie dla blisko 90 utalentowanych sportowców oraz zaangażowanie w projekty i inicjatywy umożliwiające aktywny rozwój dla łącznie aż 55 tysięcy dzieci i młodzieży!

Pamiętajmy, że PKN ORLEN jest liderem wśród sponsorów sportu. Ponad połowa naszych rodaków wskazała właśnie ten koncern jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową w Polsce. To wynik wyższy niż przed rokiem. Tym samym PKN ORLEN w tym rankingu wyprzedził drugą firmę aż o 37 punktów procentowych.

Aż 7 na 10 Polaków deklaruje, że dzięki zaangażowaniu koncernu w sponsoring sportu wyżej ocenia markę ORLEN. Niemal co czwarty twierdzi, że zaangażowanie koncernu w obszarze sponsoringu sportu pozytywnie wpływa na jego decyzje zakupowe.

PKN ORLEN to firma globalna, której 50% przychodów przynoszą aktywności zagraniczne. Dlatego też wizerunek marki jest budowany za granicą, stąd m.in. obecność w Formule 1 – współpraca z zespołem Alfa Romeo F1 Team ORLEN.

Wspierani sportowcy nie tylko noszą etykiety ORLEN na swych strojach, ale również angażują się w wiele kampanii. Przykładem są takie jak: „Stop Cafe” paliw VERVA, program BIZNESTANK, „Inny kraj, ta sama stacja” – wspierającej co-branding stacji paliw na zagranicznych rynkach i budującej rozpoznawalność marki ORLEN w Niemczech, Czechach, na Słowacji oraz Litwie.

Dla każdego coś innego

Nie możemy zapominać o aktywności sponsorskiej na innych płaszczyznach. W 2021 roku zdecydowanie wzrosła liczba wspieranych sportowców – z 10 w 2018 roku aż do 90. Sponsoring obejmuje też około 70 klubów sportowych i 2 komitety (Polski Komitet Olimpijski oraz Polski Komitet Paraolimpijski.

Ważnymi projektami jest wspieranie: drużyny piłkarskiej Lechii Gdańsk przez Energę, klubu koszykówki Włocławek przez ANWIL, piłkarskiej Wisły Kraków przez ORLEN OIL oraz koszykarskiej Legii Warszawa przez ORLEN Paliwa.

Empatia i wrażliwość

PKN ORLEN angażuje się również w bardzo wymowne przypadki, jak wspieranie białoruskiej sprinterki Kristiny Cimanouskiej.

W trakcie XXXII Igrzysk w Tokio w związku z krytyką władz sportowych swojego kraju zawodniczka została odsunięta od rywalizacji. Dzięki szybkiej interwencji polskiej ambasady w Tokio uzyskała wizę humanitarną. Później bezpiecznie wylądowała w Warszawie, gdzie dołączyła do niej rodzina i gdzie postanowiła pozostać, aby kontynuować karierę sportową. W tej sytuacji empatia, zdecydowanie w działaniu i umiejętności podejmowania szybkich decyzji stały się kluczowe.

Projekt flagowy

Jest nim projekt PKN ORLEN z ekipą Formuły 1 – Alfa Romeo F1 Team ORLEN oraz wsparcie dla Roberta Kubicy. Ponadto nasz eksportowy kierowca startował w innych seriach niż F1. Pojawiły się wyścigi długodystansowe, które dały perspektywy na kolejne sukcesy. W sezonie 2022 zespół Prema Orlen Team zajął w klasyfikacji generalnej WRT 5. miejsce, tracąc do czwartego teamu ledwie punkt. W ostatniej, szóstej rundzie długodystansowych MŚ WEC (World Endurance Championship), która odbyła się w Bahrajnie, włoska ekipa z Kubicą w składzie zajęła czwarte miejsce w klasie LMP2. Przypomnijmy, że w ubiegłym sezonie Polak zdobył tytuł mistrzowski European Le Mans Series wraz z WRT. Dzięki pojawianiu się nazwy i logo koncernu w F1 został uzyskany ekwiwalent 650 milionów złotych w skali roku!

Koncern wspiera również 3-krotnego indywidualnego żużlowego mistrza świata – Bartosza Zmarzlika, a także zawodników występujących w Rajdzie Dakar (Grupa Orlen Team, m.in. Kuba Przygoński i jego pilot Tom Colsoul oraz motocykliści Adam Tomiczek i Maciek Giemza), Bartłomieja Marszałka – startującego w wodnej Formule 1H2O, oraz kierowców rajdowych – Mikołaja Marczyka i Kacpra Wróblewskiego. Markę ORLEN promują również siatkarze, lekkoatleci, piłkarze nożni, ręczni i skoczkowie narciarscy.

Jedyna szansa?

O tym, jak ważne miejsce zajmuje ORLEN, świadczy wydarzenie z 1. edycji Europejskiego Kongresu Sportu i Turystyki. W zakopiańskim Nosalowym Dworze prezes Zarządu, Daniel Obajtek został uhonorowany prestiżowym tytułem Ambasadora Sportu w kategorii „sponsor sportu”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie