Sztuczne kolejki i długie terminy
- Dokument, nazywany przez nas Kartą Praw Pacjenta, opracowaliśmy po szczegółowej analizie przysyłanych do nas skarg. Problemom najczęściej w nich poruszanych poświęciliśmy w informatorze najwięcej uwagi - mówi Tomasz Filarski, rzecznik praw pacjenta Małopolskiej Kasy Chorych.
Broszura, wydana w nakładzie 20 tys. egzemplarzy, jest dostępna bezpłatnie w Wydziale Obsługi Informacyjnej kasy przy ul. Józefa 21 w Krakowie. Informator zyskał uznanie rzecznika praw obywatelskich, prof. Andrzeja Zolla.
Z roku na rok przybywa skarg od pacjentów, ale zmienia się charakter tych skarg. Dawniej dotyczyły one przede wszystkim funkcjonowania kas chorych i ograniczeń w dostępności do lekarza, obecnie - przeważają protesty dotyczące jakości świadczeń. Coraz więcej osób alarmuje też, że za długo trzeba czekać na porady specjalistów. Zdzisława Kot-Malinowska, rzeczniczka Małopolskiej Kasy Chorych, podkreśla, że bywa i tak, iż kolejki są tworzone sztucznie - po to, by zachęcać ludzi do korzystania z porad prywatnych. - Należy żądać od lekarza na piśmie oświadczenia, że na wizytę u specjalisty trzeba czekać np. trzy miesiące i potem z tym pismem przyjść do nas - radzi rzeczniczka.
Małopolski rzecznik praw pacjenta przyjmuje w poniedziałki w godz. 9 - 17 i od wtorku do piątku w godz. 8 - 16. Adres: Kraków, ul. Ciemna 6. Telefon: (012) 292-28-86 do 89, w. 115. Wszelkie informacje można też uzyskać pod numerem infolinii: 94-88.
(DSF)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?