reklama

Wybieramy najpopularniejszych żużlowców oraz kierowców rajdowych i wyścigowych z regionu tarnowskiego w 2003 r.

RedakcjaZaktualizowano 
   Motorowy plebiscyt "Dziennika" i Radia MAKS

   Gala Mistrzów Sportu, czyli plebiscyt na najpopularniejszych przedstawicieli sportów motorowych, to inicjatywa Centrum Konferencyjnego "Tarnowianka" i Automobilklubu Galicyjskiego, organizowana wspólnie z "Dziennikiem Polskim" i Radiem MAKS. Do zabawy zapraszamy wszystkich Czytelników "Dziennika" oraz słuchaczy Radia MAKS!
   Od 13 stycznia codziennie w "Dzienniku Tarnowskim" drukujemy plebiscytowy kupon, który można przysyłać na adres redakcji (ul. Legionów 2/3-4, 33-100 Tarnów). Kupony można przynieść też osobiście. Na kupony czekamy do 15 lutego. Finał imprezy planowany jest na 21 lutego w Centrum Konferencyjnym "Tarnowianka". Będzie to Bal Mistrzów Sportu, na który zaprosimy także Czytelników biorących udział w naszym głosowaniu.
   Dziś prezentujemy krótkie sylwetki zawodników, na których można oddawać swoje głosy. Więcej o kandydatach będziemy pisali przy okazji drukowania kuponów
w "Dzienniku Tarnowskim".
   Lista kandydatów w plebiscycie na najpopularniejszych przedstawicieli sportów motorowych:
Pojazdy zabytkowe
   Andrzej Chmielowski - po raz trzeci z rzędu zdobył w sezonie 2003 tytuł Mistrza Polski Pojazdów Zabytkowych. Podobnie jak w poprzednich sezonach, kiedy zwyciężał, "bił" rywali o głowę. Na widok jego eleganckiego, czarnego plymouthha PD de luxe z 1933 roku kobiety mdleją na ulicy.
   Marek Gacek - kierowca - organizator. Przede wszystkim dzięki niemu organizowane są w Tarnowie eliminacje Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Kiedy nie organizuje imprez, zasiada za "sterami" ryczącego MG, a wtedy najlepsi muszą mieć się na baczności. Zawsze w czołówce imprez, w których startuje.
Rajdy samochodowe
   Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek - najlepsza załoga rajdowa w regionie tarnowskim. Team z Bochni w ubiegłorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski zajął znakomite 4 miejsce. Dzięki wygranej w ostatnim Rajdzie Warszawskim bracia okazali się najlepsi w grupie N, wyprzedzając m.in. Sebastiana Frycza.
   Grzegorz Duda - ze względu na kłopoty finansowe w tym roku jeździł tylko w wyścigach górskich. Nie omijał go pech. W Załużu koło Krosna, jadąc z prędkością 180 km/h, uderzył w bariery ochronne. Urwał tył samochodu. Mimo tego udało się mu dojechać do mety i zająć trzecie miejsce. Na jednym z treningów przed Rajdem Śląskim zaliczył kolejny groźny wypadek. Tym razem skończyło się m.in. na złamaniu ręki.
   Robert Kujawski (Moto Car 93 Tarnów) - po udanych startach w Pucharze Polskiego Związku Motorowego, z powodzeniem zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Zawodnik startował na citroenie VTS saxo, który został przygotowany w Belgii. Wspólnie z pilotem Łukaszem Dydułą w klasie N2 zajął drugie miejsce w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
   Łukasz Kalicki - reprezentant Auto Moto Klubu Tarnowskiego w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Brak sponsorów w ubiegłym roku spowodował , iż po wypadku na Rajdzie Polskim długo odbudowywał swojego nissana micre i nie wystąpił już do końca sezonu. W okresie tym z powodzeniem startował na prawym fotelu jako pilot, startując w 5 eliminacjach Pucharu PZM-ot, które kończył na czołowych miejscach, czym przyczynił się do zdobycia przez Bartłomieja Dzienisa tytułu wicemistrza w Pucharu PZM w klasie N 0.
   Patryk Śmietana - zawodnik, organizator. Reprezentant Auto Moto Klubu Tarnowskiego w Rajdowym Samochodowym Pucharze PZM-otu oraz w Mistrzostwach Polski w Wyścigach Górskich. Oprócz startów Patryk jest współorganizatorem imprez rajdowych organizowanych przez AMK Tarnów, które mają na celu promocję tego sportu w naszym regionie oraz podniesienie umiejętności startujących w nich zawodników.
    Witold Szymański - młody utalentowany zawodnik AMK Tarnów. W sezonie 2003 z powodzeniem zadebiutował w Rajdowym Samochodowym Pucharze PZM-otu oraz w Mistrzostwach Polski w Wyścigach Górskich. Witold jest bardzo szybkim kierowcą i jeżeli tylko dopiszą sponsorzy i uda się zebrać budżet na pewny cykl startów w Pucharze PZM-otu, jest to jeden z głównych kandydatów do tytułu mistrzowskiego w klasie N0
w 2004 roku.
Wyścigi samochodowe
   Adam Gładysz (Gładysz Racing Team) - mistrz Polski w klasie H-3500. Wicemistrz kraju Polski w klasyfikacji generalnej cyklu Grand Prix w sezonie 2003. Doświadczenie w startach w kraju i za granicą.
   Marcin Gładysz (Gładysz Racing Team) - mistrz Polski w klasie H-2000. Czwarty w klasyfikacji generalnej cyklu Grand Prix w sezonie 2003. Doświadczenie w startach w kraju i za granicą. Pierwszy rok za kierownicą audi A4 quattro i od razu dobre wyniki.
Żużel
   Janusz Kołodziej - był najlepszym zawodnikiem krajowym Jaskółek pod względem średniej zdobyczy punktowej w każdym meczu. Na swoim koncie ma twarde potyczki z mistrzem świata, Nicki Pedersenem. W Toruniu wywalczył Brązowy Kask, okazując się najlepszy wśród zawodników do lat 19 w kraju. Sięgnął też po wicemistrzostwo Europy juniorów. Na torze w bawarskim Pocking okazał się gorszy tylko od Duńczyka Kenetha Bjerre. Reprezentował barwy brytyjskiego zespołu Reading.
   Robert Wardzała - jak zawsze świetne starty. Czasem na dystansie nie było najlepiej. Na pewno sezon na plus. Dużo inwestycji w sprzęt. Mocny punkt podczas baraży z Wybrzeżem.
   Robert Kużdżał - nim postanowił pożegnać się z torem, dzielnie wspierał kolegów. Jego punkty w końcówce pozwoliły wygrać mecz w Warszawie. Zawsze imponował wspaniałą walką do ostatnich metrów.
   Grzegorz Rempała - tylko pojedyncze mecze należy zaliczyć do udanych. Świetnie pojechał w wygranym meczu w Lublinie, gdzie "bawił się" wręcz z Lee Richardssonem. Dobra jazda w lidze szwedzkiej w barwach Bysarny Visby.
   Marcin Rempała - awans do finału mistrzostw Europy juniorów i piąte miejsce to na pewno duży sukces. Świetny mecz ligowy z Rybnikiem. Poza tym niejednemu napsuł krwi, walcząc na całej szerokości toru.
   Tomasz Rempała - nieudany sezon. Poza meczem inaugurującym rozgrywki z drużyną Dark Dog Gniezno, zawiódł. Po treningach i sparingach wydawało się, że będzie mocnym punktem.
   Stanisław Burza - najlepszy sezon. Nie tylko szaleńcze szarże, ale znakomity start. Nieważne, czy jechał z Nicki Pedersenem, czy z juniorem. To właśnie Duńczykowi nie dał szans na jego torze w Rybniku, walcząc na łokcie o wygraną. Awansował do finału Indywidualnych Mistrzostw Polski. W Bydgoszczy o mały włos nie znalazł się
w pierwszej dziesiątce.
   Siergiej Darkin - przez dwa dni jechał non stop do Polski na baraż w Gdańsku. Prawie 4 tysiące kilometrów pokonał z Togliatti do Trójmiasta. Na pożyczonym z klubu Mega Łada silniku GM udowodnił swoją wartość. Wierząc w moc swojego sprzętu, jeździł szeroko niczym Tomasz Gollob. Poza awansem z Unią, wygrał z Mega Ładą drużynowe mistrzostwo Rosji i Klubowy Puchar Europy.
   Peter Karlsson - jeden z najpewniejszych punktów zespołu Jaskółek. Pełny profesjonalizm. Startował w cyklu Grand Prix, ze Szwecją wywalczył w duńskim Vojens Drużynowy Puchar Świata. Z Kaparną Goeteborg mistrzostwo Szwecji.
TeksT i fot. BD
   Zdjęcie braci Bębenków pochodzi ze strony www.bebenek.pl

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3