Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybieramy najpopularniejszych żużlowców oraz kierowców rajdowych i wyścigowych z regionu tarnowskiego w 2003 r.

Redakcja
   Motorowy plebiscyt "Dziennika" i Radia MAKS

   Gala Mistrzów Sportu, czyli plebiscyt na najpopularniejszych przedstawicieli sportów motorowych, to inicjatywa Centrum Konferencyjnego "Tarnowianka" i Automobilklubu Galicyjskiego, organizowana wspólnie z "Dziennikiem Polskim" i Radiem MAKS. Do zabawy zapraszamy wszystkich Czytelników "Dziennika" oraz słuchaczy Radia MAKS!
   Od 13 stycznia codziennie w "Dzienniku Tarnowskim" drukujemy plebiscytowy kupon, który można przysyłać na adres redakcji (ul. Legionów 2/3-4, 33-100 Tarnów). Kupony można przynieść też osobiście. Na kupony czekamy do 15 lutego. Finał imprezy planowany jest na 21 lutego w Centrum Konferencyjnym "Tarnowianka". Będzie to Bal Mistrzów Sportu, na który zaprosimy także Czytelników biorących udział w naszym głosowaniu.
   Dziś prezentujemy krótkie sylwetki zawodników, na których można oddawać swoje głosy. Więcej o kandydatach będziemy pisali przy okazji drukowania kuponów
w "Dzienniku Tarnowskim".
   Lista kandydatów w plebiscycie na najpopularniejszych przedstawicieli sportów motorowych:
Pojazdy zabytkowe
   Andrzej Chmielowski - po raz trzeci z rzędu zdobył w sezonie 2003 tytuł Mistrza Polski Pojazdów Zabytkowych. Podobnie jak w poprzednich sezonach, kiedy zwyciężał, "bił" rywali o głowę. Na widok jego eleganckiego, czarnego plymouthha PD de luxe z 1933 roku kobiety mdleją na ulicy.
   Marek Gacek - kierowca - organizator. Przede wszystkim dzięki niemu organizowane są w Tarnowie eliminacje Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Kiedy nie organizuje imprez, zasiada za "sterami" ryczącego MG, a wtedy najlepsi muszą mieć się na baczności. Zawsze w czołówce imprez, w których startuje.
Rajdy samochodowe
   Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek - najlepsza załoga rajdowa w regionie tarnowskim. Team z Bochni w ubiegłorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski zajął znakomite 4 miejsce. Dzięki wygranej w ostatnim Rajdzie Warszawskim bracia okazali się najlepsi w grupie N, wyprzedzając m.in. Sebastiana Frycza.
   Grzegorz Duda - ze względu na kłopoty finansowe w tym roku jeździł tylko w wyścigach górskich. Nie omijał go pech. W Załużu koło Krosna, jadąc z prędkością 180 km/h, uderzył w bariery ochronne. Urwał tył samochodu. Mimo tego udało się mu dojechać do mety i zająć trzecie miejsce. Na jednym z treningów przed Rajdem Śląskim zaliczył kolejny groźny wypadek. Tym razem skończyło się m.in. na złamaniu ręki.
   Robert Kujawski (Moto Car 93 Tarnów) - po udanych startach w Pucharze Polskiego Związku Motorowego, z powodzeniem zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Zawodnik startował na citroenie VTS saxo, który został przygotowany w Belgii. Wspólnie z pilotem Łukaszem Dydułą w klasie N2 zajął drugie miejsce w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
   Łukasz Kalicki - reprezentant Auto Moto Klubu Tarnowskiego w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Brak sponsorów w ubiegłym roku spowodował , iż po wypadku na Rajdzie Polskim długo odbudowywał swojego nissana micre i nie wystąpił już do końca sezonu. W okresie tym z powodzeniem startował na prawym fotelu jako pilot, startując w 5 eliminacjach Pucharu PZM-ot, które kończył na czołowych miejscach, czym przyczynił się do zdobycia przez Bartłomieja Dzienisa tytułu wicemistrza w Pucharu PZM w klasie N 0.
   Patryk Śmietana - zawodnik, organizator. Reprezentant Auto Moto Klubu Tarnowskiego w Rajdowym Samochodowym Pucharze PZM-otu oraz w Mistrzostwach Polski w Wyścigach Górskich. Oprócz startów Patryk jest współorganizatorem imprez rajdowych organizowanych przez AMK Tarnów, które mają na celu promocję tego sportu w naszym regionie oraz podniesienie umiejętności startujących w nich zawodników.
    Witold Szymański - młody utalentowany zawodnik AMK Tarnów. W sezonie 2003 z powodzeniem zadebiutował w Rajdowym Samochodowym Pucharze PZM-otu oraz w Mistrzostwach Polski w Wyścigach Górskich. Witold jest bardzo szybkim kierowcą i jeżeli tylko dopiszą sponsorzy i uda się zebrać budżet na pewny cykl startów w Pucharze PZM-otu, jest to jeden z głównych kandydatów do tytułu mistrzowskiego w klasie N0
w 2004 roku.
Wyścigi samochodowe
   Adam Gładysz (Gładysz Racing Team) - mistrz Polski w klasie H-3500. Wicemistrz kraju Polski w klasyfikacji generalnej cyklu Grand Prix w sezonie 2003. Doświadczenie w startach w kraju i za granicą.
   Marcin Gładysz (Gładysz Racing Team) - mistrz Polski w klasie H-2000. Czwarty w klasyfikacji generalnej cyklu Grand Prix w sezonie 2003. Doświadczenie w startach w kraju i za granicą. Pierwszy rok za kierownicą audi A4 quattro i od razu dobre wyniki.
Żużel
   Janusz Kołodziej - był najlepszym zawodnikiem krajowym Jaskółek pod względem średniej zdobyczy punktowej w każdym meczu. Na swoim koncie ma twarde potyczki z mistrzem świata, Nicki Pedersenem. W Toruniu wywalczył Brązowy Kask, okazując się najlepszy wśród zawodników do lat 19 w kraju. Sięgnął też po wicemistrzostwo Europy juniorów. Na torze w bawarskim Pocking okazał się gorszy tylko od Duńczyka Kenetha Bjerre. Reprezentował barwy brytyjskiego zespołu Reading.
   Robert Wardzała - jak zawsze świetne starty. Czasem na dystansie nie było najlepiej. Na pewno sezon na plus. Dużo inwestycji w sprzęt. Mocny punkt podczas baraży z Wybrzeżem.
   Robert Kużdżał - nim postanowił pożegnać się z torem, dzielnie wspierał kolegów. Jego punkty w końcówce pozwoliły wygrać mecz w Warszawie. Zawsze imponował wspaniałą walką do ostatnich metrów.
   Grzegorz Rempała - tylko pojedyncze mecze należy zaliczyć do udanych. Świetnie pojechał w wygranym meczu w Lublinie, gdzie "bawił się" wręcz z Lee Richardssonem. Dobra jazda w lidze szwedzkiej w barwach Bysarny Visby.
   Marcin Rempała - awans do finału mistrzostw Europy juniorów i piąte miejsce to na pewno duży sukces. Świetny mecz ligowy z Rybnikiem. Poza tym niejednemu napsuł krwi, walcząc na całej szerokości toru.
   Tomasz Rempała - nieudany sezon. Poza meczem inaugurującym rozgrywki z drużyną Dark Dog Gniezno, zawiódł. Po treningach i sparingach wydawało się, że będzie mocnym punktem.
   Stanisław Burza - najlepszy sezon. Nie tylko szaleńcze szarże, ale znakomity start. Nieważne, czy jechał z Nicki Pedersenem, czy z juniorem. To właśnie Duńczykowi nie dał szans na jego torze w Rybniku, walcząc na łokcie o wygraną. Awansował do finału Indywidualnych Mistrzostw Polski. W Bydgoszczy o mały włos nie znalazł się
w pierwszej dziesiątce.
   Siergiej Darkin - przez dwa dni jechał non stop do Polski na baraż w Gdańsku. Prawie 4 tysiące kilometrów pokonał z Togliatti do Trójmiasta. Na pożyczonym z klubu Mega Łada silniku GM udowodnił swoją wartość. Wierząc w moc swojego sprzętu, jeździł szeroko niczym Tomasz Gollob. Poza awansem z Unią, wygrał z Mega Ładą drużynowe mistrzostwo Rosji i Klubowy Puchar Europy.
   Peter Karlsson - jeden z najpewniejszych punktów zespołu Jaskółek. Pełny profesjonalizm. Startował w cyklu Grand Prix, ze Szwecją wywalczył w duńskim Vojens Drużynowy Puchar Świata. Z Kaparną Goeteborg mistrzostwo Szwecji.
TeksT i fot. BD
   Zdjęcie braci Bębenków pochodzi ze strony www.bebenek.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski