To inwestycja, o którą upominali się rowerzyści. - Uznaliśmy, że warto poprzeć tę ideę i wydłużyć asfaltową trasę rowerową nad tym pięknym fragmentem Wisły - mówi Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKiT.
Obecnie na szczycie tego odcinka wałów znajduje się ścieżka obsypana tłuczniem, a po zakończeniu inwestycji będzie wyłożona asfaltem, dzięki czemu zyska na trwałości i będzie wygodniejsza dla rowerzystów.
Planowany ciąg rowerowy leży w przebiegu Wiślanej Trasy Rowerowej, czyli projektowanego szlaku rowerowego biegnącego wzdłuż Wisły i łączącego Beskidy z Bałtykiem. Ma być to najdłuższy szlak rowerowy w Polsce, łączący obiekty o dużej wartości przyrodniczej i kulturowej.
W tym roku ZIKiT planuje także rozpocząć budowę następujących ścieżek rowerowych: od ul. Teligi do ul. Ćwiklińskiej - 1,52 km (szacowane koszty: 2 mln 410 tys. zł); wzdłuż ul. Wielickiej, od ul. Jaksy do ul. Teligi - 1,65 km (koszt: 3 mln zł); wzdłuż ul. Opolskiej od kładki nad ul. Opolską do ul. Weissa; od ul. Sosnowieckiej do Mackiewicza - 2,4 km (3,5 mln zł); wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej i Nowohuckiej od ul. Obrońców Krzyża do Bulwarowej - 3,5 km (nie ma jeszcze kosztorysu); wzdłuż ul. Zakopiańskiej od Łagiewnik do ul. S. Faustyny - 750 m (500 tys. zł).
Obecnie mamy w Krakowie: 93 km dróg rowerowych, 33 km dróg dla rowerów i pieszych, 23 km chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym oraz 21 km ulic z dopuszczonym ruchem rowerowym pod prąd. W sumie to 170 km infrastruktury rowerowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?