Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasy rowerowe w woj. lubuskim. Gdzie w weekend 4 - 5 maja? Zobacz podpowiedzi wypraw

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Zastanawiasz się nad pomysłem na wycieczkę rowerową w woj. lubuskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Proponujemy pomysły na trasy rowerowe. Są różne pod względem trudności czy odległości, dzięki temu każdy może znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. lubuskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. lubuskim proponujemy na weekend.

Spis treści

Wycieczki rowerowe w woj. lubuskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. lubuskim, które polecają inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz na wyprawę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 04 maja w woj. lubuskim ma być od 15°C do 22°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 2% do 22%. W niedzielę 05 maja w woj. lubuskim ma być od 13°C do 20°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 5% do 22%.

🚲 Trasa rowerowa: Danków

• Początek trasy: Gorzów Wielkopolski
  • Dystans: 64,77 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 197 m
  • Suma podjazdów: 1 610 m
  • Suma zjazdów: 1 610 m

Rowerzystom trasę poleca Deiv

Trasa prowadzi z Gorzowa Wlkp.
KŁODAWA (Kladow) - wieś gminna, położona 6 km na północ od Gorzowa Wlkp., przy trasie do Barlinka, na skraju Puszczy Gorzowskiej.
ŁOŚNO (Lotzen) - wieś sołecka, położona 13 km na północny wschód od Gorzowa Wlkp., przy lokalnej drodze do Barlinka, w śródleśnej enklawie w Puszczy Gorzowskiej, w otulinie Barlinecko-Gorzowskiego Parku Krajobrazowego.
LIPY (Lübesee) - osada leśna z leśniczówką na południowym skraju jez. Lubieszewko. Po wojnie siedziba nadleśnictwa, obecnie mieści się tutaj Stacja Edukacji Ekologicznej.
DANKÓW (Tankow) - wieś położona 13 km na północny zachód od Strzelec Krajeńskich, przy drodze do Barlinka. Leży przy południowym brzegu Jez. Dankowskiego (Wielgie) i północnym Jeziora Kinołęka (Dankowskie Małe), przez które przepływa rzeka Pełcz. Miejscowość położona w pięknym otoczeniu lasów Puszczy Gorzowskiej, w granicach strefy ochronnej Barlinecko-Gorzowskiego Parku Krajobrazowego.
PRZYŁĘSKO
SANTOCZNO (Zanzhausen) - wieś sołecka o charakterze letniskowym, na południowo-wschodnim krańcu rynny jez. Mrowinko, 15 km na północny wschód od Gorzowa.
WOJCIESZYCE (Wormsfelde) - duża wieś sołecka nad jez. Wojcieszyckim (8,6 ha), położona 4 km na północny wschód od Gorzowa Wlkp.
GORZÓW WIELKOPOLSKI

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: I znów do Czerska.

• Dystans: 76,74 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 142 m
  • Suma podjazdów: 377 m
  • Suma zjazdów: 240 m

Trasę dla rowerzystów poleca Fotoimpresje

Początek wycieczki przy stacji metra kabaty, potem przez Las kabacki w kierunku czerska. Po drodze kilka ciekawostek, dwa relikty wiatraków i ładne widoki. Drogi różne, asfalty ale gruntowych też było sporo.
To jest najdłuższa trasa jaką do tej poru jechałem z Warszawy do Czerska. Zakończenie także przy stacji metra na Kabatach.
W tym roku to jest moja druga wizyta na zamku.

Bilety do zamku nadal po 5 zł dla rowerzysty. 8 zł dla bez roweru. :)

🚲 Trasa rowerowa: Szlak nadwarciański Konin - Koło

• Początek trasy: Zielona Góra
  • Dystans: 68,65 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz.
  • Przewyższenia: 80 m
  • Suma podjazdów: 463 m
  • Suma zjazdów: 508 m

Rowerzystom trasę poleca Waldemar.Wawoczny

Większość trasy to szrut, przy wale lub jazda wałem z Koła do Konina z biegiem rzeki Warty. Mały ruch, piękne widoki nadwarciańskie. W drodze do Koła w Kościelcu mamy do zaliczenia piękny pałacyk i park, a przed samym Kołem, ruiny zamku.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Łęknica - Boxberg (Trasy rowerowe Dolnych Łużyc i Mużakowa)

• Początek trasy: Łęknica
  • Dystans: 71,1 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 45 min.
  • Przewyższenia: 71 m
  • Suma podjazdów: 1 527 m
  • Suma zjazdów: 1 538 m

Trasę dla rowerzystów poleca Dawidos

Trasa wiedzie wokół kopalni odkrywkowej Weisswasser - Nochten, nad Jezioro Berwaldzkie (Bärwalder See), które jest pod względem powierzchni (13,6 km2) największym jeziorem Saksonii.
Trasa o zróżnicowanym poziomie trudności - umiarkowany wiatr może utrudnić przejazd na otwartej przestrzeni odkrywki - trasa wiedzie jednak głównie po równinach.

START Łęknica OKSIR - kierujemy się na Most Kolejowy - przekraczamy granicę – skręcamy w prawo na ścieżkę rowerową - dojeżdżamy do m. Krauschwitz - dalej ścieżką rowerową kierujemy się do m. Weisswasser - w m. Weisswasser na pierwszych światłach skręcamy w lewo - następnie duże skrzyżowanie w prawo w ul. Wagenfeld Ring, na następnym skrzyżowaniu w lewo w Bautzener Str. - jadąc ciągle prosto docieramy do kopalni odkrywkowej i wieży Am Schwerenberg - mijamy szlaban wkraczamy na trasę rowerową przy kopalni - Nochten - skręcamy w lewo kierunek Boxberg, podążamy tą trasą przez ok 12 km - następnie kierujemy się do Findlingspark Nochten - wracamy stamtąd z powrotem ul. Parkstrasse - do drogi nr 156 na następnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo do m. Boxberg -następnie prosto do jeziora Bärwalder See - stamtąd cofamy się do drogi głównej - w prawo w drogę Friedensstrasse - dalej prosto na ścieżkę rowerową - kierunek Rietschen. W m. Rietschen - w lewo kierunek Bad Muskau - przejście graniczne/Most Kolejowy DE/PL - Łęknica OKSIR.

TRASY ROWEROWE DOLNYCH ŁUŻYC I MUŻAKOWA - są serią propozycji zwiedzania regionu okolic Łęknicy, Przewozu oraz Saksonii i Brandenburgii, zostały przemyślane, sprawdzone i przejechane wielokrotnie przez grupę Łęknica się kręci.

🚲 Trasa rowerowa: Leśne klimaty

• Dystans: 13,08 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 39 min.
  • Przewyższenia: 80 m
  • Suma podjazdów: 609 m
  • Suma zjazdów: 629 m

Rowerzystom trasę poleca Sowa.jakub1

Fajna trasa na popołudniową krótką przejażdżkę. Fragment t biegnie żółtym szlakiem rowerowym z Czosnówki do Krasówki przez leśnictwo Rudka. Na trasie przejeżdżamy mostem śródleśną rzeczkę - Rudkę.
Dziś pogoda była super, słonecznie, choć trochę wietrznie. W lesie jednak nie odczuwało się tego wiatru. Przyroda powoli budzi się do życia, w końcu.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Łęknica - Zelz (Trasy rowerowe Dolnych Łużyc i Mużakowa)

• Początek trasy: Łęknica
  • Dystans: 32,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 34 min.
  • Przewyższenia: 101 m
  • Suma podjazdów: 1 258 m
  • Suma zjazdów: 1 269 m

Dawidos poleca tę trasę rowerzystom

Trasa jest bardzo urokliwa i łatwa - przebiega przez Geościeżkę, wiedzie po terenach dawnej kopalni Babina, w Chwaliszowicach i Żarkach Wielkich - przebiega nieopodal warowni i wieży Rycerzy Rabusiów (trzeba odbić z trasy, obiekty są zaznaczone na mapie), po niemieckiej stronie od miejscowości Zelz możemy podziwiać urokliwe morenowe tereny doliny Nysy Łużyckiej, rezerwat leśny Schwarze Grube, bajkowy las - Marchenwald oraz w okolicy Pusack - wilczy wąwóz - Volfschlucht (wejście od strony Marchenwald), powrót skrajem Parku Mużakowskiego (UNESCO).

Start Łęknica OKSIR, ul. Wojska Polskiego wjeżdżamy na ścieżkę rowerową (szutrową) - udajemy się nią do ul. Dworcowej tam w prawo - następnie wzdłuż brukowanej ul. Dworcowej ok. 50 m skręcamy w prawo na gruntowy odcinek ul. Leśnej i kierujemy się nią do tunelu pod obwodnicą, za tunelem w lewo na geościeżkę.

Przejeżdżamy Geościeżkę (ok 4 km) - wyjeżdżamy w m. Nowe Czaple, przekraczamy gminną drogę asfaltową i skręcamy w prawo na przygotowaną szutrową ścieżkę rowerową - kierujemy się aż do m. Kamienica mijając po drodze: Chwaliszowice, Żarki Wielkie, Buczyny. W okolicach miejscowości Kamienica opuszczamy ścieżkę rowerową, skręcamy w lewo do m. Kamienica, następnie Siedlec. W m. Siedlec przekraczamy granicę betonowym mostem dla pieszych i rowerów, wjeżdżamy do m. Zelz - tu od razu skręcamy w lewo - kierunek Bad Muskau - dalsza część trasy przebiega wzdłuż doliny Nysy po niemieckiej stronie. Od m. Köbeln jadąc nadal prosto poruszamy się cały czas drogą Köbelner Str, skręcamy dopiero w Bad Muskau przy hotelu Am Schlossbrunen w lewo w drogę Uferweg, następnie Kirchstrasse, Clara Zetkin Str., którą podążamy aż do granicy, następnie przy moście granicznym w prawo wzdłuż Nysy za linią nadbrzeżnych zabudowań do niebieskiego mostu kolejowego Bad Muskau - Łęknica OKSIR.

(trasę można zmodyfikować i wrócić ścieżkami Parku Mużakowskiego po niemieckiej stronie)

Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Bledzew - Łagów

• Początek trasy: Międzyrzecz
  • Dystans: 66,58 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 20 min.
  • Przewyższenia: 185 m
  • Suma podjazdów: 749 m
  • Suma zjazdów: 748 m

Pyzatek poleca tę trasę

Cisy Łagowsko-Sulęcińskie rosną na powierzchni 1,66 ha. Zinwentaryzowano tu ponad 150 osobników, z których najokazalsze mają pokrój drzewiasty, mocno rozgałęziony. Wiek najstarszych drzew ocenia się na 130-150 lat.
Cisy zostały tu wprowadzone sztucznie, o czym świadczą wyraźnie zachowane rzędy najstarszych drzew. Jednak sprzyjające warunki glebowe i klimatyczne pozwalają im rozmnażać się i młodsze osobniki pochodzą już z naturalnego odnowienia, drogą zoo-chorii, tzn. rozsiewane są przez ptaki.
Bukowiec – najwyższe wzgórze Pojezierza Łagowskiego o wysokości 227,0 m n.p.m.
Skansen maszyn rolniczych w Jemiołowie powstał w 2006 r. z inicjatywy p. Mirosława Chochoła. Pierwszą odrestaurowaną i wystawioną maszyną była koparka do ziemniaków.
W kolejnych latach przybywało maszyn i w chwili obecnej znajduje się, m.in. maselnica, prasa do wyciskania sera, wialnia, młockarnia, wozy konne i wiele innych. Maszyny stoją na wolnym powietrzu w centrum Jemiołowa. Wstęp wolny.

🚲 Trasa rowerowa: Żmigród - Rezerwat Stawy Milickie

• Początek trasy: Nowe Miasteczko
  • Dystans: 44,73 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 19 min.
  • Przewyższenia: 97 m
  • Suma podjazdów: 3 135 m
  • Suma zjazdów: 3 138 m

Wielogorski poleca tę trasę

Ze Żmigrodu żółtym szlakiem rowerowym (Szlak Doliny Baryczy) do Rudy Sułowskiej, następnie czerwonym i zielonym (R-9) do Jazu Niezgoda. Ostatnia prosta to asfalt z Książecej Wsi do Żmigrodu.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Czarny szlak (Zagóźdź - Kośmin) - Kraina Rowerowa przy Bursztynowym Szlaku na Lubelszczyźnie

• Dystans: 42,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 51 m
  • Suma podjazdów: 145 m
  • Suma zjazdów: 161 m

Trasę dla rowerzystów poleca Szlaki_Greenways

Trasa szlaku przebiega przez Obszar Chronionego Krajobrazu „Pradolina Wieprza”. Wspaniała, dzika rzeka tworzy malownicze zakola, w których siedliska znajdują dzikie ptaki (czajki, łabędzie, perkozy derkacze, pustułki, remizy, błotniaki i inne) oraz żółwie błotne, wydry, piżmaki, a także bobry. Tereny te cechują wysokie walory krajobrazowe. To swoista mozaika lasów, łąk i torfowisk. Na szlaku znajduje się przepiękny rezerwat „Piskory”.

Szlak prezentuje interesującą lokalną twórczość garncarzy, sztukę tkacką i plecionkarską, umożliwia wypoczynek na łonie natury oraz kontakt z dziewiczą przyrodą.

🚲 Trasa rowerowa: Dębno-Czerników-Dębno

• Początek trasy: Witnica
  • Dystans: 61,05 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 110 m
  • Suma podjazdów: 1 461 m
  • Suma zjazdów: 1 461 m

Kys30 poleca tę trasę rowerzystom

Dzisiejszego dnia, pijąc poranną kawę, postanowiłem wybrać się do Czernikowa (gdzie nigdy wcześniej nie byłem). Pochmurne niebo i niezbyt wysoka temperatura nie zachęcały do wycieczki. Profil trudności trasy określam jako średni, gdyż na trasie przeważają drogi leśne (piachy), bruk, drogi polne, asfalt dziurawy i popękany. Jedynym dobrym odcinkiem jest odcinek drogi nr 23 z pszczelnika do Dębna. Mimo złej pogody i fatalnych dróg wycieczka się opłaciła: wiele zabytków i piękno jesiennej przyrody.
Trasa odpowiednia na rower górski na szerokich kapciach.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Lubuskie zaprasza na dwukołową przygodę!

Województwo lubuskie kryje wiele urokliwych miejsc, które warto odkryć na rowerze. Malownicze jeziora, zabytkowe ruiny, parki, lasy i panoramy miast — to tylko niektóre z atrakcji, które czekają na rowerzystów.

Pierwsza propozycja to ścieżka w okolicach Kopalni Babina. Ta malownicza trasa obfituje w przepiękne widoki. Kolejna propozycja to rowerowy wypad dookoła Jeziora Lubniewsko, które łączy się z Lubiążem. Trasa ta gwarantuje relaksującą podróż i wspaniałe widoki na jezioro i okoliczną przyrodę.

Dla bardziej zaawansowanych rowerzystów mamy trzecią propozycję-trasę granic Zielonej Góry. To ponad 100-kilometrowa wyprawa, która wiedzie nowymi granicami miasta.

Województwo lubuskie pełne jest niespodzianek dla rowerzystów, a każda z proponowanych tras zapewni niezapomniane chwile i pełnię przygody na dwóch kółkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?