Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wygląd, który może mocno zmylić

Janusz Michalczak
Klasyczna, stonowana sylwetka kryje we wnętrzu silnik o mocy 630 KM
Klasyczna, stonowana sylwetka kryje we wnętrzu silnik o mocy 630 KM Fot. Mercedes Benz
Mercedes S 65 AMG. W porównaniu z poprzednią generacją zużycie paliwa spadło w tym modelu o 2,4 l na 100 kilometrów.

Z pozoru limuzyna, w rzeczywistości wyrafinowany samochód sportowy. Najnowszy Mercedes S w wersji 65 AMG ma dwanaście cylindrów, dwie turbosprężarki, moc 463 kW (630 KM) i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Co ciekawe, jego 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo zużywa mniej paliwa i jest zgodna z normą Euro VI. Sportowe zawieszenie AMG z funkcją ROAD SURFACE SCAN jako pierwsze na świecie skanuje drogę przed autem, a dwie kolejne innowacje – wyświetlacz head-up oraz gładzik (touchpad) – zapewniają jeszcze wyższy komfort i bezpieczeństwo.

Mały apetyt na paliwo

Model ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Atutem 12-cylindrowego silnika jest nie tylko potężna siła napędowa w całym zakresie obrotów, ale i wyrafinowane brzmienie, typowe dla AMG. Auto spełnia wymogi normy emisji spalin Euro VI, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 roku. W porównaniu z poprzednią generacją modelu średnie zużycie paliwa S 65 AMG spadło o 2,4 l/100 km, do 11,9 l/100 km (cykl NEDC).

Tak jak w przypadku SL 65 AMG, 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo współpracuje z siedmiostopniową przekładnią AMG Speedshift Plus 7G- -Ttronic. W porównaniu ze stosowaną w poprzedniku pięciobiegową skrzynią automatyczną AMG Speedshift, oferuje ona szerszą rozpiętość przełożeń, która pozwoliła uzyskać niższe prędkości obrotowe silnika. W znacznym stopniu przyczyniło się to do ograniczenia zużycia paliwa. Wydajność zespołu napędowego wzrosła również dzięki optymalizacji konwertera oraz zastosowaniu łożysk o zmniejszonym tarciu i układu zarządzania temperaturą oleju przekładni.

Przekładnia może pracować w jednym z trzech programów jazdy, wybieranych za naciśnięciem przycisku na konsoli środkowej: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). W trybach M i S zmiana przełożeń odbywa się bardziej agresywnie, a załączaniu wyższego przełożenia pod pełnym obciążeniem towarzyszy krótka, precyzyjnie określona przerwa w dostarczaniu paliwa i pełen emocji ton.

Wirtualny ekran

Ekstremalnie krótkie drogi hamowania i skuteczne wytracanie prędkości zapewnia zoptymalizowany pod względem masy, kompozytowy układ hamulcowy AMG. W opcji oferowane są także hamulce kompozy-towo-ceramiczne ponad 20 proc. lżejsze od standardowych. I tu niższa masa nieresorowana przyczynia się do jeszcze lepszej dynamiki jazdy i wyższego komfortu resorowania.

Dodatkowo, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG wyróżnia się dłuższymi interwałami serwisowymi, większą odpornością na korozję oraz wyższą stabilnością termiczną.Wraz z S 65 AMG debiutuje wspomniany już wyświetlacz head-up. Podaje na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki z systemu nawigacji i układu DISTRONIC PLUS oraz znaki drogowe.

Wirtualny ekran o wymiarach 21 na 7 centymetrów zdaje się unosić nad pokrywą silnika, w odległości około 2 metrów od oczu kierowcy.

Napisz do autora:
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski