Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wygodny rodzinny sedan

Redakcja
Aveo

To samochód dla rodzin – tak o nowym Aveo mówili w Genewie szefowie Chevroleta. – Design, prowadzenie, jakość i przestrzeń – wyliczali najważniejsze cechy debiutującego w Europie sedana.

Światową premierę „maluch” miał jednak w Detroit; w USA sprzedawany będzie jako Sonic. Czym kusi następca samochodu jeszcze nie tak dawno produkowanego na warszawskim Żeraniu? Na pewno jest bardziej elegancki. Nowoczesną stylizację podkreślają wielkie podwójne reflektory, duże, również podwójne wloty powietrza, a także przetłoczenia na masce i bokach. Wrażenia tego nie psuje nawet nieco pękata maska, która wygląda trochę tak, jak gdyby silnik nie mieścił się pod nią. Nadkola kryją zaś 17–calowe koła.

Co jest jego sercem? – Wybierać będzie można wśród czterocylindrowych silników benzynowych i diesli, wykorzystujących najnowocześniejsze rozwiązania, takie jak m.in. inteligentny system zmiennych faz rozrządu czy wtrysk paliwa common rail – podkreślają inżynierowie Chevroleta. Jednostki benzynowe reprezentują 1,2–litrowe silniki o mocy 70 i 86 KM, 100–konny motor o pojemności 1,4 l, a także 115–konna jednostka o pojemności 1,6 l. Pod maską Aveo mogą również trafić 1,3 l diesle o mocach 75 i 95 KM (wykonane w technologii Start/Stop).

Za przekazywanie mocy odpowiadać będzie m.in. sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów – po raz pierwszy zastosowana przez Chevroleta w tak małym samochodzie – dostępna w wersjach z silnikami 1,4 i 1,6 l na większości rynków.

Aveo ma 4399 mm długości i 1735 mm szerokości, a to oznacza, że jest nieco dłuższe i szersze niż poprzednik. Bagażnik – jeden z największych w klasie – ma 502 litry.

W środku również elegancko i dość przestronnie, a materiały wykończeniowe dobrej jakości. Styliści przyznają, że tablica przyrządów to efekt fascynacji motocyklami. Analogowy obrotomierz połączono z cyfrowym prędkościomierzem. Centralna konsola ma najmodniejsze, niebieskie podświetlenie. Właściciele Aveo nie powinni narzekać także na ilość schowków. Do tego nowoczesny system audio z portami USB, Aux–in oraz technologią Blue­tooth. Chevrolet zapewnia, że nowy samochód prowadzi się znacznie lepiej niż poprzednik. Jest też system elektronicznego wspomagania układu kierowniczego (EPS), elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), a także ABS.

Poprzednia wersja Aveo sprzedawała się doskonale. Czy z nową będzie podobnie? Ma szansę! O tym, czy ją wykorzysta, przekonamy się latem.

**R E K L A M A**

****

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski