Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wykonawcą mostu będzie firma ze Śląska

Redakcja
Tak wyglądać na nowa przeprawa przez Dunajec. Jej budowa wraz z obwodnicą pochłonie 100 mln zł FOT. MOSTY KATOWICE
Tak wyglądać na nowa przeprawa przez Dunajec. Jej budowa wraz z obwodnicą pochłonie 100 mln zł FOT. MOSTY KATOWICE
W ciągu doby przez rozpadający się most im. Józefa Piłsudskiego, zwany heleńskim, przejeżdża 12 tys. pojazdów. Przejeżdża to słowo mocno na wyrost. Przed weekendami i w godzinach szczytu sznur samochodów oczekujących w kolejce do wjazdu na most sięga z każdej strony kilku kilometrów.

Tak wyglądać na nowa przeprawa przez Dunajec. Jej budowa wraz z obwodnicą pochłonie 100 mln zł FOT. MOSTY KATOWICE

NOWY SĄCZ. Sądeczanie jeżdżący przez most heleński na Dunajcu od dawna grzęzną w korkach. Cała nadzieja w nowej przeprawie, którą do połowy 2015 roku zbudować ma Intecor Zawiercie

Budowę nowej przeprawy w trasie obwodnicy północnej od Zabełcza do ul. Marcinkowickiej zapowiadali już dziesięć lat temu poprzednicy obecnego prezydenta Ryszarda Nowaka. Ten obwodnicę północną niósł na sztandarze dwóch kampanii wyborczych. Kiedy więc jesienią ogłosił, że ma już na nią 100 mln zł, wielu nie wierzyło. Grzegorz Mirek z Miejskiego Zarządu Dróg ogłosił jednak, że jest już wykonawca, firma Intercor z Zawiercia i nawet w styczniu może wejść na budowę.

- To duża firma, wykonująca miliardowe kontrakty na odcinkach głównych dróg krajowych, ma swój własny park maszyn - ogłasza dyrektor Mirek dowodząc, że o wygranej prezesa Piotra Jurczyka i jego firmy nie tylko decydowała najniższa oferta cenowa (niecałe 98 mln zł), ale i wiarygodność.

Strona internetowa Intercor Zawiercie aż roi się od imponujących fotografii mostów, dwupasmowych tras ekspresowych i ciągnących się po horyzont estakad. Takich właśnie, jaką trzeba postawić nad Dunajcem, nad torami kolejowymi i ulicą Dunajcową przy budowie obwodnicy północnej.

- To rzetelna firma, wykonywała dla nas wiadukt kolejowy w centrum i nie było z nią żadnych problemów - mówi Jerzy Orczyk z Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej. Intercor robił też dla miasta obwodnicę.

W najbliższych dniach zawierciańska firma ma podpisać umowę i może wchodzić na teren budowy, bo dostanie także gotową dokumentację. Prezes Jurczyk od kilku dni przebywa poza firmą i jest nieuchwytny. Na razie nie wiadomo, z którego odcinka firma zacznie prace - od ronda przy Tarnowskiej i Witosa i skrzyżowania z Marcinkowicką po stronie Chełmca, czy też od środka, czyli od budowy estakady. Sądeccy fachowcy mówią jednogłośnie: trzeba zaczynać od ronda.

- Poczekajmy, najpierw podpiszemy umowę, potem zobaczymy - mówi Grzegorz Mirek. Dużo bardziej rozmowny jest na temat remontu istniejącego mostu. Teraz jest stale łatany w miejscach, gdzie rozchodzą się połączenia przęseł. Od połowy 2015 roku, a więc od granicznej daty, kiedy nowa trasa ma być gotowa, sytuacja się zmieni.

- Trzeba będzie obecny most zburzyć i postawić nowy, szerszy, bo tu mie ma czego ratować - mówi dyrektor Mirek. Jego zdaniem to nie sam most jest przyczyną korków, ale fatalny wjazd i zjazd na niego.

- Trzeba też przebudować skrzyżowanie pod zamkiem, zrobić tam rondo, a drugie wykonać na Helenie, burząc wcześniej kamienicę, w której jest sklep meblowy - dodaje.

Wojciech Chmura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski