Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wzorcowe MPV

Redakcja
Przestronny kokpit, jakość podróżowania samochodem osobowym, olbrzymie możliwości w aranżacji wnętrza oraz wysokie osiągi zaawansowanych technicznie silników to główne zalety toyoty avensis verso, nowego konkurenta na rynku samochodów typu MPV (pojazdy wielofunkcyjne).

 Jednolitemu nadwoziu toyoty avensis verso o wymiarach: 4650/1760/1675 mm i wadze 1430 kg (jeden z najlepszych wyników w tej klasie aut) nadano nowy, aerodynamiczny kształt. Konstruktorzy auta położyli szczególny nacisk na zmniejszenie współczynnika oporu powietrza oraz na czystość linii (zewnętrzna stylizacja samochodu pozbawiona jest jakichkolwiek sztucznych dodatków).
 Wnętrze avensis verso to przykład dbałości o wygodę i komfort jazdy. Jednorazowo na pokładzie samochodu może podróżować, w zależności od układu siedzeń, siedem, sześć lub pięć osób, które zajmują wygodne pozycje w pojedynczych fotelach typu "captain". Siedzenia w drugim i trzecim rzędzie dają się łatwo obracać, przesuwać, a nawet demontować. Mogą też w jednej chwili posłużyć za poręczne stoliki. Po usunięciu drugiego i trzeciego rzędu foteli przestrzeń bagażowa avensis verso wzrasta do imponującej wielkości 2.422 litrów! Ale nawet w przypadku konieczności korzystania z wszystkich trzech rzędów foteli bagażnik toyoty wraz z pomysłowym, umieszczonym pod jego podłogą schowkiem wciąż zachwyca swoją 282-litrową pojemnością. Dostęp do powierzchni bagażowej ułatwiają duże, wyposażone w specjalną zasuwę drzwi.
 Na seryjnym wyposażeniu toyoty avensis verso znajdują się: zdalnie zamykane drzwi, elektrycznie otwierane szyby, elektrycznie ogrzewane i regulowane lusterka boczne, samopoziomujące się reflektory, immobilizer, system audio z sześcioma głośnikami oraz ciekłokrystaliczny wyświetlacz. W opcji między innymi: system nawigacyjny Toyoty "Turn-by Turn" oraz różnego rodzaju szyberdachy.
 Oczywiście również na wyposażeniu seryjnym w toyocie avensis verso znalazły się elementy decydujące o bezpieczeństwie podróżnych. Są to: przednie poduszki dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki we wszystkich siedzeniach oraz system zmniejszający ryzyko urazu szyi w wypadku uderzenia tylnego.
 Pod maską toyoty avensis verso może zostać zamontowany jeden z dwóch silników. Do wyboru pozostaje benzynowa jednostka napędowa typu VVT-i oraz wysokoprężny turbodiesel D4-D. "Benzyniak" to silnik wykonany w znanej już dla Toyoty technice inteligentnej zmiany faz rozrządu (VVT-i). Odlany ciśnieniowo z aluminium silnik dysponuje czterema cylindrami i szesnastoma zaworami. Z pojemności skokowej 1988 cm sześc. uzyskuje maksymalną moc 150 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr./min. Pozwala to na osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/godz. w czasie 11,4 sekundy oraz na uzyskanie maksymalnej prędkości 192 km/godz. Wszystko to zaś przy średnim zużyciu 8,6 litra benzyny na sto.
 Silnik D4-D to wyposażony w system common rail turbodiesel o pojemności skokowej 1995 cm sześc., maksymalnej mocy 116 KM przy 4000 obr./min oraz osiąganym w przedziale od 1800 do 3000 obr./min maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Avensis verso z dieslem pod maską od 0 do setki przyspiesza w czasie 12,5 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 180 km/godz., zużywając przy tym zaledwie 6,5 litra ropy na sto.
MYS

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski