MKTG SR - pasek na kartach artykułów

YouTube Shorts – wszystko, co musisz wiedzieć o krótkich formach wideo. Jak wstawić film, zarabiać i więcej. Sprawdź

Anita Persona
Anita Persona
Chcesz zacząć robić materiały typu YouTube Shorts i na nich zarabiać? Sprawdź koniecznie.
Chcesz zacząć robić materiały typu YouTube Shorts i na nich zarabiać? Sprawdź koniecznie. Szabo Viktor/Unsplash
Po sukcesie TikToka i jego krótkich filmów podobne treści wprowadziły też inne serwisy, w tym YouTube, w postaci YouTube Shorts. Jak jednak działają tego typu filmy, jak je zamieścić i czy da się zarabiać na YouTube Shorts? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w naszym tekście, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o YouTube Shorts w pigułce.

Spis treści

Zacznijmy od podstaw, choć te prawdopodobnie już znacie, czyli czym są YouTube Shorts? Otóż to krótkie filmy wideo na serwisie YouTube, które trwają mniej niż 60 sekund i są publikowane w pionowym formacie. Są one częścią inicjatywy YouTube mającej na celu konkurowanie z popularnymi platformami do udostępniania krótkich filmów, takimi jak TikTok czy Instagram Reels.

Zaletą YouTube Shorts jest to, że umożliwiają one użytkownikom szybkie tworzenie i udostępnianie kreatywnych treści wideo bez potrzeby korzystania z zewnętrznych aplikacji. Charakteryzują się prostotą w produkcji i łatwością w przyswajaniu, dzięki czemu materiały te cieszą się obecnie dużą popularnością wśród użytkowników platformy YouTube.

Choć YouTube Shorts szybko zyskały popularność, to wciąż nie wszystko jest w ich przypadku jasne. Szczególnie jeśli chodzi o to, jak wstawić film jako Short i w jaki sposób można monetyzować te materiały. Odpowiedzi na najważniejsze i najczęściej zadawane pytania z tym związanie znajdziecie więc poniżej.

Jak działa algorytm YouTube Shorts i jak włączyć YouTube Shorts?

Poza konwencją YouTube Shorts nie różnią się od pozostałych materiałów zamieszczanych na platformie YouTube. Znajdziecie je więc zarówno na stronie głównej, jak i w podpowiedziach na wyszczególnionym kafelku. Aby zapoznać się z treściami, wystarczy je więc jedynie kliknąć, a w celu obejrzenia kolejnych – przesunąć palcem po ekranie, aby przewinąć dalej.

Algorytm YouTube Shorts działa więc na podobnej zasadzie jak algorytm YouTube dla innych rodzajów treści. Analizuje on w tym wypadku treści krótkie w pionowym formacie, a następnie rekomenduje je widzom na podstawie ich preferencji oglądania i zachowań na platformie.

Jak ustawić film jako Short?

Jeśli zastanawiacie się, jak włączyć YouTube Shorts we własnym zakresie i ustawić własny film na serwisie, to proste. Wystarczy nagrać krótki film w pionowym formacie, który ma mniej niż 60 sekund. Następnie opublikować ten film na swoim kanale YouTube podobnie jak inne materiały, dodając jedynie przy tym odpowiednie tagi, takie jak „#Shorts” w tytule lub opisie.

To oznaczenie pozwoli algorytmowi YouTube rozpoznać, że twój film jest przeznaczony do funkcji Shorts. Część procesu możecie zobaczyć na materiale promującym tworzenie YouTube Shorts poniżej.

Czy YouTube płaci za Shorts?

Tak, YouTube płaci twórcom za wyświetlenia reklamowe i zaangażowanie widzów na filmach Shorts. Płatności są częścią programu monetyzacji YouTube, który obejmuje również inne treści na kanale.

Jak zarabiać z szortów?

Aby zarabiać z Shorts na YouTube, musisz mieć włączoną monetyzację na swoim kanale oraz publikować treści krótkie, które przyciągną uwagę widzów i generują duże zaangażowanie. Im więcej wyświetleń i zaangażowania, tym większe szanse na zarobek poprzez wyświetlenia reklamowe i inne możliwości monetarne oferowane przez YouTube.

Co ważne, YouTube ma dokładną politykę tego, jakie materiały YouTube Shorts mogą wziąć udział w programie monetyzacji reklamowej. Są bowiem wytyczne „niekwalifikujących się wyświetleń filmów Short” i jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Pomocy YouTube Shorts, są to materiały:

  • Nieoryginalne, takie jak nieedytowane klipy z filmów albo seriali i programów telewizyjnych, ponownie przesłane treści innych twórców z YouTube lub innych platform oraz kompilacje bez dodanych oryginalnych treści.
  • Sztuczne lub fałszywe wyświetlenia filmów Short, np. związane z botami automatycznie klikającymi lub przewijającymi treści.
  • Wyświetlenia filmów Short niezgodnych z naszymi wytycznymi na temat tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam.

Ile zarabia się na Shorts?

Zarobki z YouTube Shorts mogą być różne i zależą od wielu czynników, takich jak liczba wyświetleń, zaangażowanie widzów, reklamy wyświetlane w trakcie odtwarzania, a nawet kraj pochodzenia. Nie ma więc stałej stawki płacenia za Shorts i trudno w związku z tym odpowiadać na popularne pytania dotyczące tego formatu, w stylu „ile się dostaje za 1000 wyświetleń na YouTube” czy „ile zarabia się za 1 milion wyświetleń na YouTube”?

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Gra.pl codziennie. Obserwuj Gra.pl!

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: YouTube Shorts – wszystko, co musisz wiedzieć o krótkich formach wideo. Jak wstawić film, zarabiać i więcej. Sprawdź - GRA.PL

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski