MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Z anielską cierpliwością

Redakcja
W tej pracy, oprócz bardzo dobrej znajomości języka obcego, ważne jest opanowanie i cierpliwość, umiejętność rozwiązywania problemów i łagodzenia konfliktów, a także dobra organizacja pracy. Polscy telemarketerzy bez trudu znajdują zatrudnienie w krajach Unii Europejskiej, m.in. w Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale mile widziani są też np. w Czechach.

- Telemarketing ze względu na rodzaj ruchu telefonicznego dzieli się na wychodzący (zazwyczaj dotyczy sprzedawców, którzy dzwonią do potencjalnych klientów z ofertą handlową) oraz przychodzący (obsługa klienta za pośrednictwem infolinii). Jest to najprostsze, ale bardzo ważne rozróżnienie, ponieważ na zwykłej infolinii typu 0800, 0801 itd., mogą pracować ludzie bez wyjątkowych predyspozycji, natomiast w przypadku pracy przy ruchu wychodzącym muszą to być osoby o dobrych predyspozycjach psychiczno-handlowych - _podkreśla Sławomir Szczur, szef krakowskiego pośrednictwa pracy za granicą Work * Business Solutions.
Sporo polskich pracowników call centre wyjechało do Wielkiej Brytanii za pośrednictwem warszawskiej firmy NewEuropeanStaff. Koniecznym warunkiem zatrudnienia, oprócz bardzo dobrej znajomości angielskiego, było minimum roczne doświadczenie na podobnym stanowisku, a także bardzo dobra znajomość narzędzi MS Office oraz Internetu, miły głos i nienaganna dykcja. Duże znaczenie miała inicjatywa, przedsiębiorczość i doświadczenie w sprzedaży i rozmowach z klientami, umiejętności negocjacyjne, pracy w zespole oraz wiedza z zakresu sprzedaży i marketingu.
Szansę na pracę polskim telemarketerom stwarzają też call centres w Irlandii Północnej, gdzie nasi pracownicy są bardzo cenieni. -
W ostatnim miesiącu dostaliśmy dwie propozycje współpracy w zakresie rekrutacji polskich pracowników do tamtejszych call centres, co najlepiej świadczy o dużym zapotrzebowaniu na tego typu pracowników oraz pozytywnym stosunku tamtejszych pracodawców do Polaków - mówi Anna Ratoń, koordynatorka ds. rekrutacji zagranicznych w krakowskim oddziale Grafton Recruitment Polska. - _Obecnie prowadzimy rekrutację do call centre w Irlandii Północnej. Do obowiązków osób zatrudnionych będzie należało odpowiadanie na pytania i udzielanie informacji w sprawie produktów i usług kilku różnych firm. Oczywiście pracodawca zapewnia odpowiednie przeszkolenie.
Podstawowe wymagania stawiane kandydatom to przede wszystkim bardzo dobra znajomość języka angielskiego (minimum na poziomie FCE), przynajmniej średnie wykształcenie, półroczne doświadczenie w obsłudze klienta (np. w restauracji, barze, sklepie itp.), doskonałe zdolności komunikacyjne oraz umiejętność obsługi komputera. Doświadczenie w pracy w call centre jest dodatkowym atutem.
- Wszystkie etapy rekrutacji odbywają się w Polsce - _informuje przedstawicielka Grafton Recruitment Polska.**Po wstępnej selekcji CV kandydatów odbędą się rozmowy kwalifikacyjne. Mają one na celu weryfikację predyspozycji do tego typu pracy oraz sprawdzenie umiejętności językowych. Ostatnim etapem rekrutacji jest rozmowa w języku angielskim z przyszłym pracodawcą.
Pracodawca oferuje pracę w systemie zmianowym, także w weekendy, maksymalnie do godziny 23. Oferowana na początek stawka wynosi 5,8 funta za godzinę brutto. Istnieje możliwość pracy w nadgodzinach (wówczas stawka liczona jest jako 1,5 stawki podstawowej). Etat wynosi 40 godzin. Pracodawca pokrywa koszty przelotu do Irlandii oraz dwa pierwsze tygodnie zakwaterowania, oferuje także różnego rodzaju bonusy dla najlepszych (bony na zakupy, nagrody pieniężne itp.), a także bezpłatne kursy doskonalące znajomość języka.
- Chociaż stawka jest praktycznie stawką minimalną obowiązującą na Wyspach, to jednak ta praca daje możliwość utrzymania się, a nawet odłożenia niewielkiej kwoty. Ponadto najlepsi mają po przepracowaniu 6 miesięcy szansę na awans na team liderów - opowiada Anna Ratoń.
Polscy konsultanci call centre pracują też na terenie Czech. Za pośrednictwem krakowskiej agencji Work * Business Solutions znaleźli zatrudnienie w polskiej sekcji dużego koncernu z branży IT. Pracodawca opłacił im przejazd, zaoferował pakiet szkoleń, w tym kursy językowe, oraz stałą pensję i rozmaite dodatki oraz premie.
- Polacy świetnie sobie tu radzą. Są to ludzie młodzi, zwykle w wieku 20-28 lat, znający język angielski w stopniu pozwalającym na płynne przeprowadzenie prostej rozmowy. Płace wynoszą od 600 do 1500 euro miesięcznie netto - opowiada Sławomir Szczur.
Na pracę w call centre__najczęściej decydują się osoby po licencjacie lub po studiach magisterskich, nieposiadające jeszcze dużego doświadczenia zawodowego, chcące podszkolić znajomość języka obcego, przeżyć przygodę i odłożyć trochę pieniędzy.
- Właśnie wśród takich osób staramy się promować naszą ofertę. Kandydatów z bardzo dobrą znajomością języków obcych i kilkuletnim doświadczeniem zawodowym zachęcamy do pozostania w kraju, gdyż tutejszy rynek oferuje im coraz więcej możliwości rozwoju oraz coraz atrakcyjniejsze warunki pracy, niekiedy o wiele bardziej atrakcyjne niż te za granicą_ - komentuje Anna Ratoń.
ALEKSANDRA NOWAK
Grafton Recruitment Polska
ul. Karmelicka 9
31-133 Kraków
tel. 012 430 08 09
faks 012 430 08 29
www.grafton.pl
e-mail: [email protected]
Work * Business Solutions
ul. Grochowa 7
30-731 Kraków
tel. 012 398 4300
www.wbspraca.pl
NewEuropeanStaff
Millennium Plaza
Al. Jerozolimskie 123 A
02-017 Warszawa
tel. 022 438 87 84
e-mail: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski