Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z furio na torze

Redakcja
Tor wyścigowy koło Sieny we Włoszech. Piękna pogoda, wspaniała nawierzchnia i mocny samochód. Ruszamy. Długa prosta, 3 bieg i 120 km/h. Auto sunie jak po sznurku. Ostry zakręt w lewo. Redukcja na dwójkę do prędkości 60 km/h. Trochę za szybko. Ale opony trzymają znakomicie. Nie "płaczą", nie podwijają się, nie powodują uślizgu auta. Po następnej prostej, kiedy to udaje się nam rozpędzić auto do 180 km/h, przychodzi zakręt. Jeszcze ostrzejszy niż poprzedni i na dodatek sporo na nim naniesionego z pobocza piasku. Jest jednak szeroko, dlatego decydujemy się na ryzykowny manewr - zmniejszamy prędkość tylko do 100 km/h. Teoretycznie musimy wypaść z tego zakrętu. Ale i tym razem nam się udaje. Kibice z niedowierzaniem kręcą głową. Albo facet ma niesamowite szczęście, albo ma założone "sliki", czyli specjalne opony bez bieżnika. Ale mylą się. Kolejne zakręty pokonywane są z równą łatwością. Z okrążenia na okrążenie coraz szybciej. To obciążenie wytrzymuje kierowca (lekko się spocił) samochód (nieco się przygrzał) i opony - główne "bohaterki" testów na włoskim torze.

\\\*


     T.C. Dębica SA wiosną 2000 r. poszerza ofertę opon Dębica furio o rozmiary z indeksem prędkości V = 240 km/h. przeznaczone do samochodów osobowych wyższych klas. Opona z indeksem prędkości V to nowe dziecko rodziny furio, która po premierze w zeszłym roku udowodniła, że produkty Dębicy nie mają żadnych kompleksów wobec najbardziej zaawansowanych technologicznie opon.
     W ostatnich latach rynek europejski wykazuje stale rosnące zainteresowanie takimi oponami, które z racji parametrów eksploatacyjnych określa się mianem "High Performance"- opony klas H. V i wyższych. Prognozy na rok 2000 przewidują, że zapotrzebowanie na tego typu opony wyniesie w Europie 51,6 mln szt., co stanowi ok. 30 % rynku.
     Podobne trendy coraz mocniej odzwierciedlają się także w Polsce, gdzie już w 2001 r. sprzedaż opon High Performance wyniesie około 15% ogółu sprzedaży.
     Dębica furio z indeksem prędkości V. to typowo letnia opona o kierunkowym bieżniku i wysokim indeksie prędkości (do 240 km/h). Jak przekonał się przedstawiciel "Jeżdżę z Dziennikiem" podczas specjalnego testu na torze wyścigowym w okolicach Sieny, cechuje ją dobra przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach oraz bezpieczne prowadzenie pojazdu poprzez perfekcyjną odpowiedź na ruch koła kierownicy. Jak przystało na produkt klasy high performance, Dębica furio wyróżnia się bardzo niskim poziomem hałasu oraz równomierną ścieralnością bieżnika. Ponadto, odpowiednie ułożenie rowków promieniowych i obwodowych zapewnia dużą odporność na zjawisko aquaplaningu, i to zarówno przy jeździe na wprost, jak i na zakrętach. Furio V zostało zaprojektowane przy zastosowaniu najnowszych technologii w europejskim centrum projektowym Goodyear’a w Luksemburgu.
     Nazwa furio to kontynuacja tradycji Dębicy w nadawaniu nazw własnych nowym produktom od terminów muzycznych. I tak, furio pochodzi od furioso i oznacza sposób wykonywania utworu muzycznego dziko, porywczo i z pasją. Natomiast symbolem promocyjnym furio jest kobra, która swą agresywnością i błyskawiczną reakcją doskonale oddaje możliwości techniczne opony.
     Furio przeznaczona jest na tzw. rynek wymiany i będzie oferowana w 7 rozmiarach znajdujących zastosowanie w około 29 markach i 620 modelach samochodów (m.in. Mercedes, Lancia, Audi, Opel Vectra, BMW).
     Łącznie rodzina opon Dębica furio liczy 18 rozmiarów.

Fot. Jacek Jurecki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski