Nasza Loteria

Z gwarancją powrotu do huty

Redakcja
Program sanacji firmy, który zmierza do przystosowania dawnego kombinatu do coraz ostrzejszych warunków konkurencyjności na rynku, zakłada stworzenie w otoczeniu huty serwisów administracyjnych, remontowych i technicznych. Jednak ograniczenie zatrudnienia w hucie poprzez "przekazanie" pracowników do nowych spółek nie jest celem samym w sobie. Główne argumenty przemawiające za takim rozwiązaniem to względy ekonomiczne, m.in. zamiana kosztów stałych na zmienne, lepsze wykorzystanie majątku zbędnego oraz maszyn i urządzeń w HTS i usprawnienie organizacji pracy.

Sanacja HTS

     Od 1 lipca br. ponad 1550 obecnych pracowników Huty im. Tadeusza Sendzimira znajdzie zatrudnienie w siedmiu nowych spółkach serwisowych wydzielonych z pięciu wydziałów remontowych oraz zakładów mechanicznego i telekomunikacji. Tworzenie serwisów jest jednym z elementów wprowadzanych w HTS zmian restrukturyzacyjnych.
     Zdaniem Stanisława Olszowskiego, członka Zarządu HTS SA nadzorującego tworzenie nowych spółek, obecne struktury organizacyjne w hucie są za duże i mało operatywne. - Zależy nam na rozdzieleniu działalności produkcyjnej od nieprodukcyjnej. Jest to sprawdzony system w hutniczych zakładach na całym świecie. Zmiany takie przeszły huty angielskie i niemieckie, a ich możliwości konkurowania na rynku o czymś świadczą - podkreśla Stanisław Olszowski. Nowe serwisy będą spółkami prawa handlowego z ograniczoną odpowiedzialnością i całkowitym udziałem kapitałowym huty. Wydzierżawią także od niej potrzebne pomieszczenia i sprzęt remontowy.
     Zaangażowanie kapitałowe HTS w przedsięwzięcie nie oznacza, że huta będzie stosować wobec serwisów "taryfę ulgową". Podstawowe znaczenie przy ocenie i zlecaniu konkretnych usług będzie odgrywać jakość, terminowość i oferowana cena.
     Warto przypomnieć, że przy HTS działa już kilka samodzielnych spółek z udziałem kapitałowym huty. Ich kondycja finansowa jest różna - od obecności na Giełdzie Papierów Wartościowych do zagrażającego im bankructwa. Aby nie powtórzyć potknięć z poprzednich lat, huta obok znacznych oczekiwań wobec serwisów, stworzyła także pewne gwarancje i zabezpieczenia w początkowym okresie ich działalności.
     W planie wieloletnim huty do 2005 roku precyzyjnie określono fundusz remontowy i już dziś znana jest wielkość środków i ilość obiektów, w których będą przeprowadzone remonty ciągłe. Serwisy będą mogły ubiegać się o wykonanie tych usług i skonsumowanie przeznaczonych na ten cel pieniędzy.
     Gwarancje przewidziano także dla przechodzących do serwisów pracowników. Jeżeli z przyczyn związanych z działalnością huty dany serwis znajdzie się w niedogodnej sytuacji, pracownik w ciągu dwóch lat może powrócić do huty. Gwarantują mu to zapisy porozumienia ze związkami zawodowymi Jest to oczywiście rozwiązanie na wyrost, gdyż nikt w HTS takiego czarnego scenariusza nie przewiduje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski