Za przejazd autostradą A4 Kraków – Katowice kierowcy zapłacili w I kwartale o 4,5 proc. więcej niż rok temu. Rosną przychody Stalexportu

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Anna Kaczmarz / Polskapresse / Dziennik Polski
W pierwszym kwartale 2019 roku wpływy Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady wyniosły 79,3 mln zł i były o 4,5 proc. wyższe niż w pierwszym kwartale 2018 r. W tym samym czasie ruch na autostradzie A4 Kraków – Katowice wzrósł jedynie o 2,8 proc.

– W pierwszym kwartale 2019 roku Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady utrzymała tendencję zwyżkową w zakresie osiągniętych przychodów ze sprzedaży. Pochodną płatności na rzecz Skarbu Państwa, wynikających z umowy koncesyjnej, jest natomiast spadek zysku netto – poinformował Rafał Czechowski, rzecznik prasowy spółki Stalexport Autostrada Małopolska, koncesjonariusza płatnego odcinka A4 Kraków - Katowice.

Przychody ze sprzedaży uzyskane w pierwszym kwartale 2019 r. wyniosły 79,3 mln zł i były o 4,5 proc. wyższe niż w pierwszym kwartale 2018 r. - To efekt m.in. wzrostu przychodów osiągniętych z prowadzonej działalności autostradowej, związanej z zarządzaniem koncesyjnym odcinkiem autostrady A4 – podaje Rafał Czechowski.

Średnie dobowe natężenie ruchu to blisko 42 tys. pojazdów i było o 2,8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Wzrost dotyczył zarówno samochodów osobowych (o 2,6 proc.), jak i ciężarowych (o 3,7 proc.).

Skonsolidowany zysk netto spadł z 35 mln zł w pierwszym kwartale 2018 r. do 5 mln zł w analizowanym okresie sprawozdawczym. - Jest to związane z ujęciem w kosztach ogólnego zarządu płatności na rzecz Skarbu Państwa, stanowiących udział Skarbu Państwa w zyskach Przedsięwzięcia, w wysokości około 34,9 mln złotych – tłumaczy rzecznik spółki Stalexport Autostrada Małopolska.

WIDEO: Elektryczne mikrosamochody prosto z Chin do wypożyczenia w Krakowie

Źródło: TVN Turbo/x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-05-12T21:55:02 02:00, Gość:

Skoro wpływy wzrosły o 4,5%, a ruch o 2,8%, to Stalexport powinien obniżyć opłatę za przejazd tą będacą w ciągłym remoncie pseudoautostradą. PS. Kogo należy powiesić publicznie za podpisanie koncesji na ten odcinek autostrady ze Stalexportem?? Którego ministra??

Nie wolno nikogo wieszać, można co najwyżej nie głosować na nich i ich kolegów, a potem wytoczyć im proces (jak w końcu ktoś uczciwy odtajni umowę). Odpowiedzialni są za to minister Pol z premierem Millerem i każdy kolejny premier aż do teraz, bo nie chcą nawet odtajnić umowy, żeby można było kogoś oskarżyć (Nie mówiąc już o skończeniu z tym szwindlem).

G
Gość
Skoro wpływy wzrosły o 4,5%, a ruch o 2,8%, to Stalexport powinien obniżyć opłatę za przejazd tą będacą w ciągłym remoncie pseudoautostradą. PS. Kogo należy powiesić publicznie za podpisanie koncesji na ten odcinek autostrady ze Stalexportem?? Którego ministra??
G
Gość
Wszystkie rządy po kolei biorą procent od tego przekrętu i żaden nie chce nawet ujawnić treści umowy ze Stalexportem. (Złodzieje tydzień po dojściu do władzy, bez ujawnienia tej umowy, nie powinni mieć nawet jednego głosu poparcia u uczciwych ludzi)
g
grzeg
Złodziejstwo! Zwyrodniale, haniebne złodziejstwo!
G
Gość
Złodziejstwo i na dodatek legalne w świetle prawa. Tak wyskakują tzw. Elity tych najzwyklejszych pracujących i to nie tylko w Polsce. Podobne wały każdego dnia na całym globie.
G
Gość
Prywatna wybudowana za moje pieniądze i muszę placic

Górnicy to jednak niemoty, powinni na kilifach różnie bramki
G
Gość
Prywatna autostrada jako jedna z nielicznych, takie rzeczy tylko w Polsce, jak to jest możliwe żeby w środku Europy autostrady były rzadkością, cholernie drogą i nie oszukujmy się kiepskiej jakosci
A
Arczi
To 45% wzrosly przychody day 4,5% ??
k
kris
A na drogach dojazdowych do Krakowa obok autostrady ruch zwiększył się . Mieszkańcy żalą się że po podwyżkach na autostradzie ruch przeniósł si na boczne drogi . Takie korki że z domu nie można wyjechać, drogi zaczynają się sypać i trzeba będzie naprawiać . Czy państwo nie straci więcej jeżeli będzie musiało wyremontować wszystkie boczne drogi obok autostrady ?.
P
Prokuratura Okręgowa.
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski PODROBIŁ w Sądzie Podpis Gminnego Mieszkańca Krakowa. Przegrał proces.

Wyrok Sądu Prawomocny.

Opinia Kryminalnego Biegłego Sądowego Grafologa jest w GMINNEJ Apelacji Sądowej 120 stron...

U dziennikarzy KRAKOWA...
05:58
Ten co nas okradł (Cimoszko) - będzie niebawem zdychał na raka mózgu. Oby powoli...........
g
gosc
To były czasy, minister piszę ustawę pod umowę i ją utajnia, a potem zostaje prezesem tej spółki.

To tak jak z tą aferą podkarpacka, służby specjalne niszczą dowody przestępstwa działacza partyjnego, duchownych ...
c
czytelnik
I to sie nazywa mistrzostwo interesu , Zbudowana za pieniadze Polakow autostrada ,poczatek budowy w PRL-u , zapewnia kase prominentmym dzialaczom partii ,ktora rzadzila w okresie premierowstaw p.Buzka , obecny europoslem . Moze CBA zajmmie sie wreszcie umowa koncesyjna ,przeswietli ja lacznie z tajnymi zapisami i zapewni panstwowy wikt autorom i beneficjentą tej umowy . Autostrada powinna byc bezplatna , lub oplata nie wiecej niz 10groszy /km
G
Gość
Tak, to oczywisty przekręt. Państwo zbudowało autostradę i oddało zyski z niej prywatnej firmie, zobowiązując się w dodatku do nie budowania i nawet nie remontowania dróg alternatywnych. Rządem tym był rząd SLD a premierem był Włodzimierz Cimoszewicz. Teraz tych komuchów umieszcza na pierwszych miejscach swoich list Koalicja Europejska
G
Gość
2019-05-10T08:03:14 02:00, henrk:

Koncesja dla Stalexportu na A4 to przekret stulecia. Do kiedy Stalexport ma koncesję ? Dlaczego umowa dotyczaca autostrady wybudowanej za nasze podatki jeszcze w czasach PRL jest utajniona ?

Na tej autostradzie ciągle trwa remont, ale opłaty zamiast maleć , ciagle rosna. Przed wyborami przyszli posłowie obiecują odtajnienie umowy, a potem rżną głupa i chowają głowy w piasek.

Jeszcze kilka lat - do 2027r. Ciekawe czy wtedy się dowiemy o co tak naprawdę chodzi w tym słynnym aneksie. Ciekawe również czy przed tą datą linia kolejowa z Krakowa do Katowic będzie w całości wyremontowana.

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie