Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakończyła się akcja pomocowa na rzecz klubów i agencji koncertowych w czasie pandemii

Paweł Gzyl
Paweł Gzyl
W ramach akcji "#biletwsparcia" zbierano m.in. fundusze na pomoc dla krakowskiego klubu Szpitalna 1
W ramach akcji "#biletwsparcia" zbierano m.in. fundusze na pomoc dla krakowskiego klubu Szpitalna 1 Materiały prasowe
Zakończyła się ogólnopolska akcja „#BiletWsparcia” zainicjowana przez agencję koncertową Going i Empik Bilety. Celem zbiórki była pomoc dla branży wydarzeń kulturalnych, która na skutek pandemii COVID-19 z dnia na dzień musiała całkowicie zawiesić działalność. Zebrano ponad 70 tys. zł.

FLESZ - Skuteczny nie tylko na boisku. Wszystkie biznesy Lewego

od 16 lat

W ramach akcji na strony internetowe agencji Going oraz Empik Bilety trafiły symboliczne „bilety” wsparcia o wartości 10, 50 i 100 złotych. Do inicjatywy mógł się zgłosić każdy przedstawiciel branży kulturalnej. Cegiełka, po ponownym otwarciu klubów i uruchomieniu rynku wydarzeń, może posłużyć jako uniwersalna wejściówka, voucher lub bon zniżkowy do baru wybranego miejsca. Do akcji dołączyło w sumie 45 podmiotów – kluby, agencje koncertowe, organizatorzy wydarzeń i animatorzy kultury.

- Niezapomniane wrażenia na koncertach zawdzięczamy nie tylko artystom, ale także tysiącom osób, które działają za kulisami, aby każde wydarzenie mogło dojść do skutku. Dlatego w tych bardzo trudnych dla branży chwilach, zdecydowaliśmy się uruchomić akcję, która pokaże wsparcie dla klubów ze strony odbiorców, tęskniących za wydarzeniami „na żywo” - mówi Anna Maria Żurek z agencji Going.

Inicjatywa spotkała się z dużym odzewem fanów kultury – od 23 marca do 31 maja sprzedano przeszło 4 tysiące cegiełek o łącznej wartości ponad 70 tys. złotych. Cały dochód zebrany ze sprzedaży #BiletówWsparcia trafił bezpośrednio do miejsc i organizatorów. Agencja Going zrzekła się wynagrodzenia za obsługę, pobierając jedynie niezbędną opłatę za zewnętrzne koszty operacyjne transakcji.

- Była to całkowicie dobrowolna akcja, nikt nie przymuszał nikogo do wzięcia w niej udziału. Dlatego doceniamy naszych bywalców, że zdecydowali się w niej uczestniczyć. Wykupiono kilkadziesiąt „biletów” do naszego klubu. Nie jest to więc jakieś wielkie wsparcie, ale w obecnej sytuacji każda pomoc się liczy. Dlatego wszystkim, którzy kupili cegiełki bardzo dziękujemy – mówi Filip Mackiewicz, menedżer krakowskiego klubu Szpitalna 1, który wziął udział w akcji.

Wraz z zakończeniem głównej akcji, swój finał miał również cykl wideorozmów „#BiletWsparciaLIVE”, do którego agencja Going zaprosiła przedstawicieli branży wydarzeń kulturalnych. O wpływie pandemii koronawirusa na branżę dyskutowali m.in. Paweł Trzciński z Distorted Agency, Sławomir Ostruszka i Paulina Lubowiecka z Big Idea czy Magda Dubrawska z Sold Out. Rozmowy, transmitowane na żywo w mediach społecznościowych, pozwalały widzom poznać pełny obraz sytuacji, z jaką mierzą się organizatorzy wydarzeń kulturalnych nad Wisłą.

– Nie jesteśmy pewni, co do dalszego modelu działania, wszystko zależy od rozwoju sytuacji. Nie mamy żadnych oczywistych i pewnych restrykcji, wskazań do czego mamy się dopasować i dlatego nie chcemy na razie podejmować decyzji co dalej, aby nie robić zamieszania. Jesteśmy bardzo wdzięczni ludziom, że nie wycofują się z koncertów i nie zwracają biletów – mówi Magda Dubrawska z agencji Sold Out.

Według uczestników dyskusji branża eventowa powinna wspólnie pracować nad uznaniem jej przez rząd za istotną gałąź gospodarki. – W pojedynkę nie mamy takiej mocy, jaką możemy mieć, działając razem – podkreślili rozmówcy podczas jednej z debat. Czy pandemia coś zmieni w tej kwestii?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Zakończyła się akcja pomocowa na rzecz klubów i agencji koncertowych w czasie pandemii - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski