MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zakopianka w zimowej odsłonie! Jakie prace są teraz prowadzone na S7? ZDJĘCIA Z LOTU PTAKA

Redakcja Kraków
Redakcja Kraków
Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu
Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu GDDKiA
Zakopianka to chyba obecnie najsłynniejsza droga w Małopolsce. GDDKiA poinformowała właśnie, jaki jest status prac na odcinkach wymagających dokończenia. Drogowcy, poza zimowymi pracami na odcinku zakopianki między Naprawą a Skomielną Białą, polegającymi m.in. na zamontowaniu barier energochłonnych, pracowali także nad odratowanym i przeniesionym budynkiem Jalu Kurka. W ostatnich tygodniach stycznia wykonywano tam ocieplenie poddasza, stop drewniany, a także montaż elementów wewnętrznych. Koszty związane z rozebraniem i odtworzeniem budynku ponosi GDDKiA.

Tysiące przekroczeń prędkości w drugim miesiącu funkcjonowania tunelu

Uroczyste otwarcie ponad dwukilometrowego odcinka tunelowego trasy S7 pomiędzy Naprawą a Skomielną – Białą nastąpiło 12 listopada. Limit prędkości w tunelu im. Marii i Lecha Kaczyńskich wynosi 100 km/h. Funkcjonuje tam odcinkowy pomiar prędkości, a każdy kierowca, który zbyt szybko pokona odcinek, musi liczyć się z mandatem. W tunelu zamontowano osiem kamer, które wykonują pomiary prędkości na dwóch pasach ruchu w obydwu kierunkach: w stronę Zakopanego i w stronę Krakowa.

Ze statystyk GITD wynika, że w nitce tunelu w kierunku Krakowa prędkość przekraczana jest znacznie częściej, niż w kierunku przeciwnym. W kierunku północnym w okresie od 12 grudnia do 11 stycznia, urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały 1 tys. 654 wykroczeń, natomiast w kierunku Zakopanego było ich 794 wykroczenia.

Większość przekroczeń prędkości w tunelu w drugim miesiącu jego funkcjonowania, bo aż 76 proc. z wszystkich zarejestrowanych, to przekroczenia w przedziale od 11 do 20 km/h. Tylko około 1 proc. stanowią przekroczenia dozwolonej prędkości o więcej niż 50 km/h.

Z danych GITD wynika, że najwyższa zarejestrowana prędkość, z jaką samochód pokonał tunel to nadal 201 km/h, a ten niechlubny „rekord” ustanowił kierowca w pierwszym miesiącu po otwarciu tunelu. W okresie od 12 grudnia do 11 stycznia z kolei zarejestrowano maksymalną prędkość 180 km/h.

System odcinkowego pomiaru prędkości, został zamontowany w tunelu na prośbę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uzyskał też pozytywną opinię policji.

Budowa tunelu w ciągu Zakopianki kosztowała niemal jeden miliard zł i prace nad jego powstaniem trwały pięć lat i siedem miesięcy. Dzięki inwestycji podróżujący od Zakopanego w stronę Krakowa mogą obecnie przejechać dwupasmową drogą szybkiego ruchu już od Rdzawki do węzła z autostradą A4 w Krakowie. Budowa kolejnego odcinka dwupasmowej Zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem jest w toku, a otwarcie tego odcinka zaplanowano na przyszły rok. (PAP)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zakopianka w zimowej odsłonie! Jakie prace są teraz prowadzone na S7? ZDJĘCIA Z LOTU PTAKA - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski