Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakupy w internecie cieszą się coraz większą popularnością. Wpływa ma na to zakaz handlu w niedzielę?

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
E-zakupy cieszą się coraz większą popularnością. Wpływa ma na to zakaz handlu w niedzielę?
E-zakupy cieszą się coraz większą popularnością. Wpływa ma na to zakaz handlu w niedzielę? Arkadiusz Dembiński
Z roku na rok coraz więcej osób decyduje się robić zakupy nie w sposób tradycyjny, a przez internet. Wpływa na to ma nie tylko wygoda, szybkość i większa dostępność produktów, ale także wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę.

Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika, że ponad połowa Polaków przekonała się i coraz częściej robi zakupy przez internet. Wskaźnik pokazuje, że to aż 56 procent przebadanej grupy 1500 respondentów, czyli o dwa procent więcej niż w 2017 roku. Odzież, dodatki, akcesoria, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina czy teatru - to najczęściej kupują internauci. Dlaczego decydują się kupować online? Uważają, że takie zakupy są nieskomplikowane i wygodne, ale także tańsze i zajmujące mniej czasu, niż kupowanie w sklepach tradycyjnych.

Czytaj także: Myślisz, że sam decydujesz, o tym, co kupujesz w sklepie? Jedyny w Polsce ShopLab na UEP to weryfikuje

- Dynamikę wzrostu i rozwoju e-sprzedaży obserwujemy już od kilku lat. Tempo wzrostu jest ogromne. To mniej-więcej 10-15 procent w skali roku - komentuje dr hab. Jan Mikołajczyk z Katedry Handlu i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. - Zakupy przez internet są tańsze, łatwo znaleźć konkretny produkt, a dany towar można zwrócić bez podawania uzasadnienia - dodaje.

Raport grupy Gemius brał pod uwagę także zakaz handlu w niedziele, który w Polsce zaczął obowiązywać od marca tego roku. W rezultacie wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę niemal co piąty badany deklaruje zwiększenie udziału zakupów dokonywanych przez kanał online.

Czytaj też: Sklepy zamknięte w niedziele 2018

- Z przeprowadzonych badań wynika, że sklepy stacjonarne jako ulubione miejsce zakupu uznaje już tylko 31 procent badanych. 16 proc. wskazało platformy zakupowe, a 14 proc. sklepy internetowe. 27 proc. nie ma ulubionego miejsca zakupowego. To pokazuje, że współczesny konsument migruje między różnymi kanałami - komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Zdecydowana większość e-konsumentów używa do zakupów online komputera przenośnego. Jednocześnie 58 proc. z nich deklaruje wykorzystywanie w tym celu urządzeń mobilnych, takich jak smartfon lub tablet. Dziś blisko już 8,5 mln osób w Polsce korzysta z aplikacji zakupowych. Według analiz Spicy Mobile najczęściej uruchamiane są aplikacje: OLX, Allegro, Rossmann i chiński gigant AliExpress.

- Wynika to z tego, że smartfon stał się nieodłącznym naszym dodatkiem. Za kilka lat także w sklepach będziemy robić zakupy za pomocą aplikacji - dodaje Jan Mikołajczyk.

Zobacz też:

Outlet sieci Biedronka to nowy rodzaj sklepu, w którym będzie można kupić sprzęt AGD, RTV, artykuły wyposażenie wnętrz itp. z kolekcji wycofywanych ze sprzedaży w bardzo promocyjnych cenach. Zobacz ceny produktów w galerii ------>

Poznań: Biedronka otwiera outlet - duże promocje na sprzęt A...

7000 kontroli sklepów w pierwszą niedzielę z zakazem handlu - zobacz wideo:

źródło: TVN24/x-news.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski