Polregio z każdym rokiem umacnia swą pozycję na rynku przewozów. Poprawia się też sytuacja finansowa tej firmy.
Głęboka restrukturyzacja, którą przechodziliśmy w ostatnich dwóch, trzech latach przynosi pozytywne skutki - podkreśla Andrzej Siemiński, dyrektor Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. - Wyzwaniem dla Polregio jest teraz zakup nowoczesnego taboru, w tym pociągów dwupiętrowych, między innymi z uwagi na rosnące z każdym rokiem potoki podróżnych. Zadanie to ułatwi nam przekształcenie firmy w spółkę akcyjną oraz nowe umowy z samorządami wojewódzkimi na kolejne 10 lat – to jest do roku 2030, co pozwoli na sięgniecie po strumień pieniądza z instytucji polskiego sektora bankowego. Obecnie dysponujemy 40 składami, które codziennie obsługują prawie 200 pociągów. 12 z nich to nowy tabor, a zatem niespełna 30 proc. Chciałbym, żeby w niedalekiej przyszłości małopolskie Polregio dysponowało w 100 proc. nowymi składami.
Firma Polregio, co podkreśla dyrektor Andrzej Siemiński, z powodzeniem rozwija nowe projekty. Należy do nich między innymi Podhalańska Kolej Regionalna, łącząca Nowy Targ z Zakopanem, połączenia z Nowego Sącza do Piwnicznej, a także z Oświęcimia do Czechowic - Dziedzic. Polregio zachęca do jazdy nie tylko możliwością uniknięcia korków na przepełnionych samochodami trasach. Także atrakcyjnymi cenami biletów. Firma planuje łączenie biletu tramwajowego, autobusowego i kolejowego. Zachęca większe, ponad 10-osobowe grupy, promocyjnymi przejazdami, gdzie ulga może sięgnąć nawet 30 proc. ceny biletu. Zniżkami objęła również seniorów mogących korzystać z 25 procentowych rabatów. Nade wszystko jednak stawiamy na komfort i punktualność – podkreśla dyrektor Andrzej Siemiński.
Jedną z głównych atrakcji Małopolskiego Dnia Transportu był pociąg retro, który tego dnia kursował na trasie Kraków Główny – Kraków Płaszów. - Zorganizowaliśmy z tej okazji stoisko promocyjne, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem - podkreśla Adam Parzniewski, przedstawiciel małopolskiego Polregio. - Przygotowaliśmy materiały informacyjne, a także – zwłaszcza z myślą o dzieciach - rozmaite firmowe gadżety.
Więcej o perspektywach rozwoju Polregio oraz o Małopolskim Dniu Transportu w naszym materiale filmowym: