Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamiast obiecanych nowych etatów, w ZUS będą zwolnienia

Edyta Zając
Nowy Sącz. Mimo zapowiedzi, nie zaczęła się rekrutacja pracowników do Centrum Obsługi Telefonicznej w ZUS. Wiceminister zamierza interweniować.

ZUS zapowiadał nowe etaty w powstającym Centrum Obsługi Telefonicznej, tymczasem zwalnia pracowników w całym kraju. Redukcje etatów nie ominą sądeckiego oddziału, a planowana rekrutacja pracowników stanęła pod znakiem zapytania.

- Prowadzimy rozmowy z pracownikami, którzy posiadają uprawnienia do przejścia na emeryturę o możliwości rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron - informuje Wojciech Andrusiewicz, rzecznik prasowy ZUS.

Zapowiadana na początku roku inwestycja miała nie tylko zapewnić pracę dotychczas zatrudnionym w oddziale, ale być szansą dla 53 bezrobotnych. Poseł Wiesław Janczyk z PiS, obecny wiceminister finansów, z dumą ogłaszał sukces. - Długo zabiegaliśmy o utworzenie Centrum Obsługi Telefonicznej na naszym terenie. Bardzo się cieszę, że się udało - informował wówczas Janczyk. Stanisława Skwarło, dyrektor Sądeckiego Urzędu Pracy podkreślała, że to duża szansa dla bezrobotnych.

- Jeśli nie znajdę pracy wcześniej, to z pewnością złożę dokumenty do ZUS. To w końcu pewna praca w budżetówce. Myślę, że wymarzona dla wielu bezrobotnych. Oznacza jasne zasady: stałe pieniądze i godziny pracy - cieszył się poszukujący od kilku miesięcy zatrudnienia Tomasz Łukasik.

Na razie marzenia o pracy w ZUS coraz bardziej się oddalają. Kiedy powstanie call center i czy na pewno w Nowym Sączu, tego nie wiadomo. Rzecznik ZUS nie podaje konkretów. W odpowiedzi na zadane pytania, otrzymaliśmy jedynie lakoniczną informację.

- ZUS nie zrezygnował z tworzenia nowego punktu Centrum Obsługi Telefonicznej. Obecnie trwają ustalenia w tej sprawie. O ostatecznej decyzji będziemy informować - oświadczył Wojciech Andrusiewicz.

Wiceminister Janczyk zapowiada, że w najbliższym czasie spotka się z Gertrudą Uścińską, nową prezes ZUS, by zapytać o los projektu. - Nie mam informacji, by podjęte na początku roku ustalenia, uległy zmianie. Wiem natomiast, że są pewne kwestie sporne i w tej sprawie toczą się rozmowy. Nadal będę wspierał utworzenie COT w Nowym Sączu - zapewnia.

Według zapowiedzi, Centrum Obsługi Telefonicznej miało powstać w czwartym kwartale 2016 r. przy ul. Sienkiewicza. Klientów miał obsługiwać 76-osobowy zespół. 23 etaty planowano obsadzić dotychczasowymi pracownikami. Na drugą połowę roku planowano rozpoczęcie rekrutacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski