Pusty plac między blokami mieszkalnymi na ul. Pachońskiego przez wiele lat służył za boisko sportowe. Wkrótce w jego miejscu mogą stanąć dwa nowe, 7-kondygnacyjne bloki mieszkalne dla 110 rodzin.
Krak Kolor Deweloper, który zamierza zrealizować tę inwestycję, wykupił od prywatnych właścicieli działki pod budowę bloków, a w połowie marca otrzymał warunki zabudowy. Obecnie czeka na pozwolenie na budowę.
Postawienia tu kolejnych budynków nie wyobrażają sobie jednak mieszkańcy osiedla. Wielu z nich po cichu liczyło, że w miejscu planowanej inwestycji powstanie kiedyś zielone miejsce do rekreacji.
- Deweloper nie ma prawa dostać pozwolenia na budowę, ponieważ do inwestycji brakuje odpowiedniej drogi dojazdowej - tłumaczy radna miejska Teodozja Maliszewska.
Po stronie mieszkańców stanęła zdecydowanie Rada Dzielnicy IV Biały Prądnik, która negatywnie zaopiniowała planowaną inwestycję.
- Spowoduje ona zagęszczenie okolicznej zabudowy i kolejne problemy z miejscami parkingowymi - podkreśla Artur Walkiewicz ze Spółdzielni Mieszkaniowej Prądnik Biały Zachód. W obecnym układzie komunikacyjnym jedyny dojazd do przyszłej inwestycji możliwy jest tylko od ulic Przy Sudole i Wincentego Danka. Ta ostatnia została gruntownie zmodernizowana przez inwestora zbudowanych już bloków mieszkalnych Kaskada Biały Prądnik.
- Obecnie po obu stronach ul. Danka mieszkańcy parkują samochody i nie wiadomo, gdzie mieliby je postawić na czas budowy - dodaje Jerzy Mędrek ze spółdzielni Pachońskiego 6.
Mieszkańców osiedla stara się uspokoić deweloper. - Czas realizacji naszej inwestycji oceniamy na 15-16 miesięcy, z czego tylko przez kilka z nich na teren budowy będą wjeżdżać wielkogabarytowe pojazdy - wyjaśnia Jolanta Mieleniewska-Grochot z Krak Kolor Deweloper. Ponadto zapewnia, że na każdym etapie realizacji inwestycji dojazd przez ulice Przy Sudole i Wincentego Danki będzie udrożniony.
Jej zdaniem bezzasadne są obawy kierowców o miejsca parkingowe po zakończeniu budowy. - Pod każdym z planowanych przez nas obiektów znajdą się podziemne parkingi , a pomiędzy budynkami powstanie otwarty dla wszystkich parking naziemny - dodaje Jolanta Mieleniewska-Grochot.
Tymczasem inwestor zgłosił już do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu projekt obsługi komunikacyjnej przyszłych bloków.
- Nie jest to równoznaczne z pozwoleniem na przejazd ciężkich pojazdów budowlanych przez ulice Przy Sudole i Danka. Takie pozwolenie wymaga kolejnego wniosku i analizy - tłumaczy Michał Pyclik z ZIKiT.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?