Opiekująca się strefą parkowania spółka Miejska Infrastruktura prowadzi akcję pod hasłem „Można inaczej”. W jej ramach mieszkańcy są informowani o alternatywnych formach płatności za postój w strefie.
W tym celu wydrukowano 20 tysięcy ulotek (w trzech wersjach), które kierowcy znajdowali za szybami aut. Dowiemy się z nich m.in., że większość abonamentów na postój w strefie można kupić przez internet.
Wystarczy wejść na mi.krakow.pl i wybrać zakładkę „Abonamenty”, a następnie wypełnić formularz. Na wskazany podczas rejestracji adres e-mail zostaną przesłane szczegóły zamówienia. Po pozytywnej weryfikacji należy dokonać płatności za abonament na wskazany numer konta.
Kierowcy powinni jednak pamiętać, że abonament należy wykupić odpowiednio wcześniej: w przypadku abonamentów ogólnodostępnych – co najmniej trzy dni robocze przed dniem rozpoczęcia jego obowiązywania, a w przypadku abonamentów mieszkańca – pięć dni roboczych. To czas potrzebny na dokonanie przelewu i zaksięgowanie go przez bank, a w przy- padku abonamentu mieszkańca – na weryfikację, czy dana osoba ma stosowne uprawnienia.
Gdy do Miejskiej Infrastruktury przyjdzie z banku potwierdzenie wpłaty, kierowca otrzymuje abonament pocztą elektroniczną. Powinien go wydrukować i włożyć za szybę.
– Liczymy, że coraz więcej kierowców będzie korzystać z tej formy płatności. W ten sposób unikną stania w kolejce w biurze. Przypominamy o tym teraz, przed końcem roku, kiedy najwięcej osób przedłuża opłaty za abonamenty – podkreśla Piotr Kącki, prezes Miejskiej Infrastruktury.
Zachęca również do tego, by w parkomatach płacić kartą zbliżeniową. Tej funkcji nie mają tylko najstarsze urządzenia w podstrefach P1 (Stare Miasto) i P3 (po wschodniej stronie Dworca Głównego).
– W najbliższym czasie będziemy testować możliwość zastosowania tych funkcji w najstarszych parkomatach. Jeżeli to rozwiązanie się nie sprawdzi, pomyślimy o wymianie tych urządzeń w przyszłości – mówi prezes Kącki.
Miejska Infrastruktura propaguje też opłaty w strefie przez telefon komórkowy. W tym celu należy zainstalować sobie odpowiednią aplikację. Kierowca umieszcza specjalny identyfikator za szybą samochodu. Następnie uruchamia w telefonie naliczanie opłaty, a po powrocie do auta je zakańcza. Kontroler, przykładając czytnik do identyfikatora za szybą, może sprawdzić, czy opłata jest naliczana.
Prezes Kącki zapowiada, że w najbliższym czasie ruszy drugi etap akcji „Można inaczej”, informującej kierowców o innych niż tylko tradycyjne formach obsługi strefy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?