ZAPYTAJ LEKARZA | Pierwsze upalne dni za nami. Jak możemy...

ZAPYTAJ LEKARZA | Pierwsze upalne dni za nami. Jak możemy sobie radzić przy pomocy diety?

pg

Echo Dnia Świętokrzyskie

Aktualizacja:

Echo Dnia Świętokrzyskie

ZAPYTAJ LEKARZA | Pierwsze upalne dni za nami. Jak możemy sobie radzić przy pomocy diety?
Drodzy Czytelnicy. Czekamy na pytania dotyczące spraw szczególnie ważne dla Państwa zdrowia. Współpracuje z nami kilkudziesięciu lekarzy, wybitnych specjalistów, którzy chętnie na nie odpowiedzą. Najciekawsze opublikujemy w wydaniu papierowym, a wszystkie odpowiedzi będziemy publikować na bieżąco w serwisie Strona Zdrowia. Pytania należy przysyłać na adres e-mail: stronazdrowia@polskapress.pl
ZAPYTAJ LEKARZA | Pierwsze upalne dni za nami. Jak możemy sobie radzić przy pomocy diety?
Pierwsze upalne dni za nami. Lekkie ochłodzenie synoptycy prognozują tylko na chwilę, bo już wkrótce termometry znów mogą pokazać około 30 stopni Celsjusza. Jak możemy sobie radzić przy pomocy diety?

Kamila Sobaś, specjalista do spraw żywienia:
Przy wysokich temperaturach niezwykle ważne jest, by organizm się nie odwodnił. Pijmy dużo wody mineralnej, dzięki czemu utrzymamy odpowiedni poziom elektrolitów w organizmie.
Średnio zaleca się picie 1,5-2 litrów wody dziennie, ale też trzeba zwrócić uwagę, czy nasz organizm nie potrzebuje jej więcej i uzależnić ilość wypijanego płynu od na przykład masy ciała. Oprócz wody warto też sięgnąć po zieloną herbatę oraz słabe napary z ziół, na przykład z pokrzywy lub rumianku. Organizm nawodnią także odpowiednio rozcieńczone soki owocowe. Zawarte w nich kwasy owocowe stymulują oczyszczanie organizmu z toksyn. Najlepsze będą samodzielnie przygotowane soki owocowe lub owocowo-warzywne. Pamiętajmy też, by napojów nie pić mocno schłodzonych, a wodę mieć przy sobie cały czas i sięgać po nią od razu, gdy poczujemy pragnienie. Sposób nawadniania organizmu też jest ważny. Wodę pijemy cały czas, małymi łykami. Przy wysokich temperaturach metabolizm jest szybszy i łatwiej o odwodnienie organizmu. Dlatego szczególnie muszą uważać osoby starsze, u których zawartość wody w organizmie jest niższa, oraz dzieci, które słabiej mogą odczuwać pragnienie.



Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę





ZOBACZ TAKŻE: 60 SEKUND BIZNESU. Polacy częściej myślą o bezpieczeństwie podczas wakacji


Komentarze

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Zapytaj lekarza

1 3 4 5 ... 28 »
28 stycznia

Światowy Dzień Trędowatych

zobacz więcej »