MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zasmakowaliśmy w Małopolsce

Redakcja
Po "Malowaniu Matejki", inscenizacji "Wiktorii Wiedeńskiej" przyszedł czas na ubieranie "Bony z Warzyw" w ramach V Finału Małopolskiego Festiwalu Smaku. Kanał Discovery Historia zaczyna specjalizować się w promowaniu południa Polski.

ROZMOWA. BARBARA BILIŃSKA, dyrektor kanałów Discovery w Polsce, o najnowszej kampanii promocyjnej Małopolski i współpracy z samorządem województwa.

- Faktycznie, nasza współpraca z Krakowem i województwem małopolskim jest bardzo owocna. W ostatni weekend sierpnia (29-30.08) na placu Wolnica powstanie "Bona z Warzyw", którą zaprojektował Joszko Broda. Będzie to czterometrowa konstrukcja do połowy ubrana w warzywa. Suknię i rękawy królowej będą układać krakowianie i turyści. Będą mieli do dyspozycji marchewki, kapustę, selery i pory, a wszystko to dla upamiętnienia faktu sprowadzenia przez włoską królową do Polski właśnie tych warzyw, które nazywamy włoszczyzną.
W ramach V Finału Małopolskiego Festiwalu Smaku na krakowskim Rynku mistrzowie kuchni przyrządzą w specjalnym wielkim kotle zupę warzywną, a w zaaranżowanym na tę okazję kinie Discovery Historia pokaże film dokumentalny "Władcy polscy od kuchni". Będzie to kulminacyjny moment dwumiesięcznej kampanii "Smakowanie Małopolski" promującej region.
Obecnie w kanałach Discovery World, Chanel i Historia do odwiedzania Małopolski zachęca benedyktyński mnich, konserwatorka Szlaku Architektury Drewnianej i flisak. Turyści czują już przesyt Krakowem?
- Stolica Małopolski ma tak wiele do zaoferowania, że do jej zwiedzania nie trzeba dodatkowo zachęcać. Wszyscy wiemy, że Kraków trzeba zobaczyć. Dzięki kampanii "Smakowanie Małopolski" chcemy natomiast uświadomić turystom, że na południu Polski jest wiele innych, równie pięknych, niezwykle fascynujących i ciekawych miejsc, które warto zwiedzić.
Filmy nie przypominają typowych spotów reklamowych. Widz nie usłyszy nawet jasno sprecyzowanej zachęty, aby przyjechać do Małopolski.
- Codziennie zewsząd dociera do nas przekaz promocyjny; żeby wyróżnić się z gąszczu szumu informacyjnego, trzeba zwrócić na siebie uwagę nie tylko prezentowaną treścią, ale też sposobem przekazu. Dlatego zdecydowaliśmy się na niestandardową formę komunikacji. Filmy wyprodukowane na zlecenie władz województwa mają budzić zaciekawienie, inspirować do samodzielnego "smakowania" Małopolski. Nasi bohaterowie - mnich benedyktyński, konserwatorka kościelnych polichromii i flisak - opowiadają o swoich pasjach, pokazując miejsca, w których żyją i pracują, a 90-sekundowe filmy pozwalają poczuć ich klimat.
Discovery dociera ze swoim przekazem do szerokiego grona odbiorców. Kampania jest realizowana w Discovery Chanel, Discovery World i Discovery Historia, a średnio w miesiącu tylko Discovery Chanel dociera do ponad 10,5 miliona widzów, natomiast średni dzienny zasięg tego kanału wynosi ponad 2,3 miliona osób. Nasi widzowie to osoby otwarte na nowe doświadczenia, które chętnie podróżują, są ciekawe świata, są bardziej wymagające, poszukujące w telewizji czegoś więcej niż tylko rozrywki. Dlatego jesteśmy przekonani, że właśnie taka formuła przekazu przyniesie zamierzony skutek.
Planują Państwo kontynuacje współpracy z samorządem małopolskim?
- Rozsmakowaliśmy się w Małopolsce; chcielibyśmy pokazywać jej kolejne uroki. Ta kampania promuje Małopolskę w letniej odsłonie, ale przecież równie piękny i ciekawy jest ten region zimą. Jeśli tylko małopolski samorząd wyrazi taką chęć, z przyjemnością będziemy nadal współpracować.
Co Discovery zyskuje na współpracy z samorządami i władzami miast?
- Zależy nam na tym, by pokazać, że Discovery to marka bliska ludziom. Pokazujemy to, co ciekawe na świecie, ale ważne miejsce w ramówce zajmuje również Polska, jej historia i kultura. Współpraca z Małopolską to dla nas także możliwość wykorzystania innowacyjnych narzędzi i metod dotarcia do szerokiego grona odbiorców przy pomocy najlepszej jakości treści oraz kreatywnych pomysłów.
Rozmawiała: Natalia Adamska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski