To reakcja RIO na nasze zapytanie, czy w związku z takim reklamowaniem rzekomo wracających do życia kultowych Zalipianek urzędnicy lub władze miasta mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności za promocję prywatnego biznesu firmy VIVA2 - za publiczne pieniądze.
RIO podkreśla, że aby pieniądze z budżetu gminy mogły zostać przeznaczone na sfinansowanie określonego przedsięwzięcia, możliwość taka musi wynikać z przepisów. I tak np. zadania własne gminy obejmują sprawy jej promocji. Z jaką promocją mamy do czynienia w przypadku reklamy lokalu po Zalipiankach - wykaże kontrola. Jak informuje RIO, konieczne jest skrupulatne zbadanie sprawy, by można było ocenić, czy w tym konkretnym przypadku doszło do naruszenia prawa - przez przeznaczenie środków publicznych na przygotowanie i publikowanie materiałów promujących lokal wprawdzie należący do gminy, ale który jest użytkowany przez prywatnego przedsiębiorcę (najemcę).
Prezes RIO w Krakowie Janusz Kot poinformował, że sprawa została już przekazana do Wydziału Kontroli Gospodarki Finansowej. Izba zajmie się jej badaniem w ramach tegorocznej kontroli dotyczącej gospodarki finansowej prowadzonej przez gminę. Izby przeprowadzają takie kontrole co najmniej raz na cztery lata, Kraków czeka ona właśnie w tym roku. Sprawdzane są wtedy wszelkie pozyskane materiały, które mogą świadczyć o nieprawidłowościach.
Jeśli RIO w trakcie kontroli stwierdziłaby, że mogło dojść do naruszenia dyscypliny finansów publicznych lub do przestępstwa, kieruje zawiadomienie odpowiednio do rzecznika dyscypliny finansów publicznych lub organów ścigania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?